Synchroniseren notities op ipad pro met notities macbook pro

Hallo, ik heb op mijn ipad pro notities gemaakt en documenten gescand maar die zie ik niet terug in Notities op mijn Macbook pro. ik heb via een kabeltje geprobeerd om de apparaten te koppelen maar ik krijg het niet voor elkaar. weet iemand raad? Bij voorbaat bedankt. Jos

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je in de iCloud instellingen van de iPad en Mac Notities aangevinkt? Welke versie van macOS gebruik je op de Mac?
  • Op mijn macbook gebruik ik Big Sur. Ik heb de iCloud instellingen aangevinkt. Ik zie nu ook dat de notitie, die gemaakt is op de iPad Pro, ook niet op mijn iPhone 5s en iPhone 8 staan.
  • Hallo Timosha, ik heb het idee dat de ipad pro niet kan communiceren met andere apparaten. Ik heb vanmiddag weer geprobeerd om notities te verplaatsen maar dit ging dus weer niet. In de Bluetoothlijst staan alleen de pencil en macbook vermeld maar de macbook is niet verbonden. De pencil werkt normaal. Mijn iphones krijg ik er ook niet bijgezet ondanks dat de ipad constant aan het zoeken is naar nieuwe apparaten. Tot mijn verbazing kreeg ik vanavond een safari pagina die mijn vrouw op haar ipad aan het bekijken was op mijn ipad pro. In mijn balk stond het safari symbool met een blokje. Op haar ipad staan alle apparaten wel in de bluetoothlijst vermeld. Ik hoop dat je een oplossing weet voor mijn probleem want het is vervelend dat dingen niet zijn op de andere apparaten. Bij voorbaat bedankt. Groeten
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2021 aangepast
    Met Bluetooth kan je geen iOS apparaten met Mac computers verbinden. Er bestaat in IOS geen Bluetooth profiel om iOS apparaten direct te verbinden met computers.

    Notities synchroniseren via iCloud en niet via Bluetooth. Die Safari pagina van jouw vrouw krijg je te zien omdat jullie hetzelfde iCloud Apple ID gebruiken en omdat Handoff is ingeschakeld op de Mac (in Systeemvoorkeuren).
  • Geldt dat ook voor de ipad/iphone koppeling want hier krijg ik de melding" kan niet koppelen want de ipad wordt niet ondersteund". Het uitwisselen van notities ipad/iphone/macbook via de cloud werkt ook niet dus vandaar dat ik aan het zoeken ben. Gisteren heb ik ook via een kabel de ipad met de macbook verbonden maar behalve dat ik een continue flikkerend beeld kreeg klonk er ook steeds een toontje alsof het apparaat steeds opnieuw aangesloten werd. Synchroniseren gaat dus ook niet. Ik hoop niet dat het een hardware probleem is. Als je nog iets kan bedenken? Graag. Groeten Jos
  • timoshatimosha    Moderator
    Ook een iPhone kan geen Bluetooth koppeling maken met een iPad (en omgekeerd). Notities kan je uitsluitend synchroniseren met iCloud.
Log In of Registreer om te reageren.