upgrade OS X Yosemite naar OS X El Capitan op imac eind 2009?

Volgens Apple zou ik een OS upgrade kunnen uitvoeren op mijn iMac eind 2009 met voldoende GB beschikbare ruimte op HD en 16GB ram.
Momenteel draai ik op OS X Yosemite, doch wanneer ik vanuit App Store wil upgraden naar OS X El Capitan krijg ik melding dat deze upgrade niet kan worden 'aangekocht' of dus worden uitgevoerd op mijn iMac.
Daarnaast lees ik op dit en andere fora ook wel wat problemen na upgrade op oudere toestellen.
Ik zou mogelijks ook een vervanging van de HDD door een SSD opteren indien ik verder kan upgraden. Iemand enig idee wat de beste optie(s) zijn?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Een iMac Eind 2009 kan je upgraden naar macOS High Sierra.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT208969
  • Ik heb een oude macbook pro model A1278, gekocht in juli 2009. liep op alles vast, dus RAM naar 8GB, en tijdelijk SSD van 64GB (had ik nog liggen). Met oude dvd nog snow leopard geinstalleerd. start op in 17 sec. maar safari loopt al vast zomaar. Deed dat ook toen het nog El Capitan draaide. Wat is de oplossing? dvd speler doet het perfect, maar het moet toch meer kunnen. Ik heb een nieuwe accu besteld, omdat oude bol staat. trackpad doet het ook niet zo goed, alleen touch ipv klik
Log In of Registreer om te reageren.