Time machine telproblemen in Big Sur ?

Wanneer ik af en toe op het voorkeurenblad van Time machine kijk zie ik daar "gekke" dingen. Reservekopie maken bv; 300MB, maar teller blijft altijd hangen rond 150MB en dan vriest beeld vast en resttijd begint op te lopen. Ineens springt hij naar volgende stap en gaat "oppoetsen" (?). dan ineens ok. Zou "safe opstarten" de manier zijn om zijn schijfboekhouding op te knappen ?

Reacties

  • Het moet niet gekker worden: hij gaat 324MB backuppen.....loopt tot 100, dan pauze loopt tot 240 en springt dan op 324, loopt daarna echter rustig door tot 1,03GB. Wat zouden jullie doen ??
  • timoshatimosha    Moderator
    Wat zouden jullie doen ??


    Time Machine zijn werk laten doen en er verder niet over dubben. Time Machine maakt complexe geïndexeerde incrementele backups. Die cijfers waar jij je druk over maakt zijn een indicatie, meer niet.
  • OK ik zal mijn geduld laten werken...maar voor Big Sur klopte die cijfers redelijk.....
  • Ik heb ook The TimeMachineMechanic geinstalleerd, dat verteld precies zinnige zaken. Soms moest ik herstarten omdat volgens hen het TAC tijdsysteem het niet deed. Situatie is sindsdien fel verbeterd. Verslag van deze app is beter aangepast aan TimeMachine onder Big Sur...
Log In of Registreer om te reageren.