Overstappen naar icloud foto's maar bestaande mappen macbook foto's behouden

Hoi,

ik heb op mijn macbook mijn foto's uitgebreid georganiseerd, handmatig, met dus allemaal mappen etc. Ik maak nog geen gebruik van icloud voor foto's, maar omdat ik nu van telefoon ga wisselen wil ik het toch een keer goed instellen. Maar als ik icloud activeer op mijn macbook en iphone, wat gebeurt er dan met de huidige mappen-organisatie in foto's op mijn macbook? Kan dat gewoon hetzelfde blijven? Hoe pak ik dit het beste aan? En betekent dat dan dat al die 7000 foto's die nu op mijn macbook staan, ook op mijn telefoon zichtbaar worden? Of kan ik de synchronisatie ook alleen 1 kant op laten gaan, van iphone naar macbook maar niet andersom?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!
Dankje :) Marieke

Reacties

  • Bij mij zijn de mappen probleemloos behouden. Ik sync wel volledig, zodus op alle apple devices dezelfde beschikbaarheid.
  • Ik gebruik ook Foto's op mac met Catalina en daar noemen de mappen, "albums", in die albums kun je ook mappen onderbrengen.
    Eenmaal je foto's daarin zijn ingedeeld en gesynct met iCloud vindt je die albums compleet terug op je iPhone/iPad in de Foto's app onder "albums".(synchroniseren met iCloud en wifi kan soms lang duren).
    Dit werkt enkel met de Foto's app, het vroegere iPhoto zal niet op deze manier synchroniseren.
  • Ok, veel dank voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het in principe zou moeten kunnen.
    Is er ook een manier om op je iphone niet álle foto's actief te hebben? Lijkt me zoveel, als er dan 7000 foto's ook op m'n iphone zichtbaar zijn.
    En maakt het hiervoor uit of je iCloud eerst aanzet op je macbook, of op je iphone?
  • JMRJMR
    April 2021 aangepast
    In de Foto's app op de mac kun je een nieuwe bibliotheek aanmaken(Foto's openen met Option toets ingedrukt), enkel de systeembibliotheek wordt gesynct met je iCloud, daarin kun je de albums onderbrengen die je ook wilt bekijken op de iPhone.

    https://support.apple.com/nl-be/HT204414

    Ik heb ongeveer 5000 foto's in de cloud(met 50GB extra opslag) en op de iPhone/iPad is de Foto's opslag amper 1,15GB.
    Die 5000 foto's gebruiken ongeveer 22GB van mijn iCloud abonnement, om maar een idee te hebben.
  • Bij het downloaden van je bibliotheek naar een iPhone/iPad wordt de download qua grootte aangepast aan de beschikbare ruimte.
    Let wel dat de foto's op je iPhone/iPad niet de originele groote hebben.
Log In of Registreer om te reageren.