Mail app mac stopt ‘onverwacht’ heel regelmatig

April 2021 aangepast in macOS Big Sur
Op de Macmini wordt de mailapp zeer frekwent onderbroken. Is het e optie om de app te verwijderen en terug te installeren? Zal mappenstructuur dan niet verloren gaan? Andere suggestie van oorzaak of remedie?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    April 2021 aangepast
    De Mail app is onderdeel van macOS. Die app kan je niet zonder meer verwijderen en opnieuw installeren aangezien Mail niet bestaat als losse app. Opnieuw installeren kan alleen door macOS opnieuw te installeren. Dat kan zonder verlies van persoonlijke data.

    De reden van zulke problemen moet men meestal zoeken bij de gebruikte mail provider(s). De Mail app zelf heeft geen (bekende) bugs in Big Sur. Tenminste ik kan geen Mail bug reports vinden op het Apple Developer Forum.


  • Thanks. Frekwente ‘onverwachte stops’ zijn ook maar recent, vooral op de MacMini. Alles verloopt via de iCloud. Met mail providers bedoel je dan bvb One.com of Strato waar domeinnamen en enkele mailadressen zijn geregistreerd?
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2021 aangepast
    Met mail providers bedoel ik inderdaad alle mail providers behalve @mac.com, @me.com en @icloud.com van Apple.

    Niet-Apple mail providers kunnen niet met of via iCloud werken.
Log In of Registreer om te reageren.