Kan ik een bestaand Airport/Extreme/Express wifi netwerk uitbreiden voor Sonos ?

JMRJMR
March 2014 aangepast in Airport en netwerken
Ik heb een goed werkend wifi netwerk met een Airport Extreme en uitgebreid met enkele A.Express. in brug modus.
Een Sonos bridge aangesloten op de Extreme(kantoor/verdiep) zorgt voor voldoende bereik voor de Sonos componenten op dit verdiep!.., maar die kunnen geen contact maken met hun kompanen van de beneden verdieping.
Zou ik via de AExpress op de benedenverdieping die een "uitstekend" wifi bereik bieden op hetzelfde netwerk, een 2e Sonos bridge kunnen aansluiten, om een evengoed resultaat te krijgen?
Dank voor uw suggestie.
JM

Reacties

  • March 2014 aangepast
    Sonos gebruikt zijn eigen draadloze netwerk techniek (SonosNet). Een Sonos mesh zet je op door de Sonos devices niet te ver uit elkaar te plaatsen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sonos
  • Ja ik begrijp het wel, net zoals een wifi netwerk met de Apple Airports mogen ze ook niet te ver uit elkaar staan, maar de Airports overbruggen een verdieping daar waar de Sonos componenten niet in slagen en net daarom had ik graag een Play1 of een 2e Bridge aangesloten op een Airport om een nieuw Sonos vertrekpunt te hebben op het beneden verdiep.
  • Het is gelukt door een nieuwe airport express, bekabeld a/d router contact te laten maken met het bestaand wifi netwerk, vervolgens de nieuwe A-Express opzoeken via het Airport configuratieprogramma, en via de "wijzig"knop, onder tabblad "Draadloos", de Netwerkmodus wijzigen naar "Verbind met draadloos netwerk!,.. geen andere keuze maken!".
    Deze airport kun je vervolgens loskoppelen en verplaatsen naar de gewenste locatie binnen je wifi netwerk, en daar sluit je dan het Sonos component op aan met het bijgeleverde ethernet kabeltje, pas daarna de stekker erin.

    groeten
    JM
  • Bedankt voor het terugmelden van je oplossing.
  • timoshatimosha    Moderator
    Opgelost? Goed zo ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.