Terug zetten via Time Capsule

2»

Reacties

  • Dag Timosha,
    Ik denk dat ik de oplossing van het probleem heb gevonden. Mijn bestanden ( pages, numbers enz ) worden automatisch gebackupt op Icloud. Op de instellingen van de Time Machine heb ik gevraagd geen reserve te maken van deze cloud dienst. Ik dacht dat er een backup zou gemaakt van de bestanden die op mijn HD staan. Blijkbaar wordt er dan geen backup gemaakt van de bestanden die en op de HD en op de icloud staan??!! Zou dat het probleem zijn geweest. Ik zal nu de voorkeuren aanpassen en WEL een backup laten maken van mijn documenten op Icloud. Ik zal dus waarschijnlijk geen back-ups hebben van de bestanden van voor die nieuwe instelling. Hopelijk is dit de oplossing. Ik laat in ieder geval iets weten. In ieder geval bedankt voor de hulp.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2021 aangepast
    iCloud is in eerste instantie een synchronisatie mechanisme.

    Als men in Time Machine gaat zoeken naar iCloud documenten dan zoekt TM in ~/Bibliotheek/Mobile Documents/ en niet in iCloud.com. Als je dus iCloud hebt uitgesloten uit de Time Machine backup dan kan TM ook geen oude iCloud documenten vinden.
  • Ik heb ondertussen alles geprobeerd. Maar als ik een bestand verwijder uit mijn HD ( als test) dan kan ik hem NIET terugzetten via Time Machine. Ik klik op het icoontje Time machine vervolgens op Activeer Time machine, dan krijg ik een folder met rechts in het rood de datum van alle genomen copies Als ik dan in het zoekveld de naam van het gewiste bestand in tik verspringt het finderachtig zoekveld naar HD imac en vindt uiteraard het gewiste bestand niet. MAW hij vindt nooit een gewist bestand terug op de Time machine, al heb ik voor het verwijderen eerst, voor alle zekerheid een backup genomen op de Time Machine. Op de back-up op een tweede Back-up hd wordt dit bestand ook niet teruggevonden. Om moedeloos te worden. Ik besef wel dat ik iets verkeerd doe maar wat???
  • Misschien toch nog eens deze support pagina nalezen, vooral onder punt 1.
    Alvorens de Time machine te activeren eerst het onderdeel op je mac openen waar het gemiste bestand stond.
    https://support.apple.com/nl-be/guide/mac-help/mh11422/mac
  • Ik heb het ondertussen op alle mogelijke manieren geprobeerd maar vanaf ik een zoekterm intik sprint de zoekterm direct over naar deLocatie iMac van Christian en worden de locaties LACIE en Airport Time capsule grijs en wordt in de backups het bestand niet gevonden. Hetzelfde gebeurt als ik rechtstreek in Finder zoek op de externe schijf. Het is precies alsof finder weigert te zoeken op de externe HD of de Time Machine.
  • Na veel studie, scha en schande kom ik tot de conclusie dat de bestanden die op mijn icloud staan niet bereikbaar zijn op de timecapsule of enig andere back*up. Ik heb een paar bestanden op een andere plaats gekopieerd en na de back-up waren ze wel beschikbaar om eventueel terug te zetten op mijn HD. Raar. Enfin zo goed als opgelost. Dit voortschrijdend inzicht.
Log In of Registreer om te reageren.