Terug zetten via Time Capsule

Sedert een paar maanden kan ik geen bestanden via de timecapsule terugzetten. Ik gebruik de klassieke timecapsule en een externe harde schijf. Ik maak regelmatig een back-up. Nu kan ik geen enkel bestand terugzetten. Telkens ik Timecapsule activeer en een bestand wil zoeken om terug te zetten springt de locatie naar Imac van Christian en worden de 2 locaties Time Capsule en Lacie ( externe HD) grijs. Dus als telkens ik via spotlight of via de zoekfunctie na het openen van de timemachine een bestandsnaam intik krijg je de indruk dat de reserve HD niet zichtbaar of gelinkt zijn. Iemand een oplossing ?
Met dank .
«1

Reacties

  • Ik kan al enkele jaren geen bestanden terug zetten via Time Machine, als ik het activeer dan zie ik geen enkel bestand, ik heb al dagen aan de telefoon gehangen rechtstreeks met apple, maar geen resultaat, ze weten het zelf ook niet, heeft iemand een idee, graag uw hulp.
  • Hebben jullie beiden toevallig Big Sur geïnstalleerd want dat kan de reden zijn .
    Onder Big Sur moet je een nieuwe back-upschijf maken en wat ik er van begreep op diverse internet Apple flora is dat de boosdoener.
  • Het kan zijn maar ik heb het al meer als 2 jaar,het is vooral bij gmail. Van telenet zie ik de bestanden wel, 2 jaar geleden bestond Big sur niet
  • Ik heb inderdaad Big Sur. Raar, de back-up wordt gemaakt maar het terugzetten lukt niet. Ik zal eens proberen op een van mijn twee back-up schijven een nieuwe back-up te maken. Ik laat dan wel iets weten. Wel vervelend dat al mijn oude back-ups dan zullen verloren zijn. Bedankt voor de tip hackintosh.
  • Ook mijn backup word opgenomen maak ik kan hem ook niet terugzetten.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2021 aangepast
    Voor een Time Machine backup is onder Big Sur absoluut geen nieuwe backup HDD/SSD nodig. Dat is absolute onzin.

    Ik heb hier op een iMac een TM backup HDD in gebruik die ik al gebruik sinds OS X El Capitan en nu onder Big Sur. Een AirPort Extreme Time Capsule wordt voor drie (3) andere Macs gebruikt sinds El Capitan en nu met Big Sur.

    Ik zou eens graag willen weten waar dat onzin verhaal vandaan komt! Bronnen graag!

    Dat probleem met het terugzetten TM backup data moet door iets anders veroorzaakt worden. Een TM backup is een incrementele geïndexeerde backup. Alvorens een bestand uit de backup te kunnen terugzetten moet TM duizenden incrementele segmentjes samenvoegen. Dat kan even duren afhankelijk van de snelheid van de TM HDD en de USB-bandbreedte.
  • Raar dus. Als een bestand van mijn Capsule wil terugzetten en ik dus een bestandsnaam in het zoekvenster invul. Dan sprint mijn Finder automatisch naar Imac en worden de namen van beide Capsules grijs weergegeven. Dan zie ik enkel het bestand die op mijn HD staan. Ik heb als test een back-up genomen op TC vervolgens een bestand gewist op mij HD. Als ik dan het bestand zoek op de capsule dan vind ik die niet terug. Raar. Zelfde probleem dus als bij giljom.
  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan wat jij persoonlijk bedoelt met "Capsule"? Een Airport Extreme Time Capsule of iets anders?
  • Sorry ik bedoelde de Time Machine Airport. Ik heb wel een tweede back-up HD aangesloten , een Lacie van 8 TB. Het probleem doet zich daar ook voor. Back-up (nu bezig) ok. Terugzetten=springen naar de HD van mijn Imac.
  • Ps de Lacie is rechtstreeks aangesloten via USB.
  • timosha ik waardeer uw kennis, en ik hoop dat u het probleem kan oplossen, als ik TM activeer dan zie ik geen enkel bestand ook al wacht ik 15 min, ik heb er zelfs een nieuwe Mac 27" voor gekocht, geen resultaat, ik ben al 2 jaar met apple zelf bezig, 6 verschillende mensen, dagen lang aan de computer gezeten, toen kreeg ik het antwoord dat ze het naar America zouden doorsturen, nooit iets meer van gehoord, wat doe ik fout, ik hoop op uw hulp.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2021 aangepast
    @giljom

    Ik kan eigenlijk niet goed volgen, sorry.

    Je opent Finder en je gaat naar een map waarvan je bestanden wil terugzetten. Dan open je de app Time Machine uit de map Apps in Big Sur. En dan verschijnen er geen bestanden in de map of directory die je voorheen geselecteerd hebt. Ook niet als je rechts in het scherm scrollt naar de datum waarvan je de bestanden wil terugzetten. Begrijp ik dat correct?

    Maat eens een paar foto's van het scherm.
  • Ok doe ik morgen. Nu een back-up aan het maken en straks niet thuis. Bedankt in ieder geval om te helpen.
  • timosha, waarschijnlijk een misverstand, bij Finder werkt het wel, maar met het mail programma. van apple niet, daar zie ik geen enkel bestand, en dat werkte vroeger wel, probeer dat eens uit bij u, ik neem het mail programma dan open ik TM en dan zag ik vroeger alle bestanden staan, en die kon ik dan aanvinken , maar nu staat er geen enkel bestand, zeer raar, ik vertrouw op u, zie bijlage
  • timoshatimosha    Moderator
    Als ik doe wat je zegt met het Mail programma zie ik ook geen bestanden staan. Wel alle postbussen die kunnen teruggezet worden. Of bedoel je iets anders met "bestanden".
  • timosha, dat is juist wat u zegt, dat is de zelfde fout die er al jaren in zit, het volledig bestand kunt ge terugzetten, maar niet de mails apart, en dat ging voerder wel, en het zou moeten werken volgens apple.
    Ik bedoel als ik een mail aan vink of 2 dan kon ik die 2 mails apart terug zetten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik kan wel specifieke mails terugzetten uit geselecteerde postbussen. Ik gebruik echter alleen Apple iCloud mail (@me.com).

    Ik denk dus niet dat het een fout is in Mail of de Time Machine app.
  • Vroeger kon ik alle mail apart terug zetten, en toen ging het ook alle mails apart, maar van de account telenet ging het wel, maar niet van gmail, maar volgens gmail is er ben hen niets fout, het zou bij apple liggen.

    timosha, toch bedankt voor uw tijd, mocht u in de toekomst iets weten dan hoor ik het wel.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2021 aangepast
    Wacht eens even! Met Telenet mail gaat het wel en met Gmail niet!

    Ga eens kijken in ~/Bibliotheek/Mail/V7 in welk formaat Google de postbussen opslaat. macOS en dus ook Finder/Time Machine kan alleen de inhoud van .mbox postbussen lezen.







    EDIT:
    Mijn eerste voorbeeld komt van een MacBook met Catalina. In Big Sur is de directory V8 (en niet V7).






  • timosha, sorry voor mijn laat antwoord, vooreerst moet ik u zeggen dat het vroeger ging met telenet, maar daar krijg ik nu ook geen bestanden meer te zien, maar wat u mij door stuurt dat is voor mij latijn, ik weet zelf niet hoe ik daar moet geraken, ik ben daar niet in thuis, maar toch zou ik blij zijn als we het opgelost kregen
  • timosha ik heb het uitgezocht en bij mij staat V8, kan u daar wat mee.
  • timoshatimosha    Moderator
    Open de map V8. Open dan de mappen (die met een lang nummer) die er onder staan en kijk welke postbussen (.mbox) er onder staan.
  • timosha, zover ben ik, er staan verschillende .mbox
  • timoshatimosha    Moderator
    Ook die van Gmail?
  • timoshatimosha    Moderator
    En staan er ook berichten in die Gmail .mbox postbussen?
  • Ja die staan er wel, maar ik weet echt niet wat die betekenen,.
    timosha, sorry ik moet nu dringen weg, u hoort bij morgen zeker nog, alvast heel erg bedankt
  • Als ik "Activeer Time Machine" aanklik dan worden In finder LACIE, Airport Time Capsule alsook Netwerk grijs en kan ik ze niet aanklikken. Als ik dan op de zoekfunctie een naam intik springt de finder direct naar Imac van Christian. De bestanden die ik als test verwijderd heb van mijn Imac zie ik niet in Finder en kan ik niet terughalen van de Airport Time Capsule.
  • Print van deel Finder zopas vergeten
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2021 aangepast
    Het is normaal dat LACIE, Airport Time Capsule en Netwerk grijs worden. Aangezien van deze media geen TM backups beschikbaar van zijn. Van "iMac van Christian" zijn er wel TM backups beschikbaar en in dit medium (Macintosh HD) kunnen bestanden geselecteerd worden (volgens datum) om terug te zetten.

    Scroll in de tijdlijn links naar een bepaalde datum in het verleden. Als op de geselecteerde datum bestanden staan werkt alles zoals het moet.

    Ik zie niets abnormaal.
Log In of Registreer om te reageren.