Beveiligingscamera's aansluiten

April 2014 aangepast in Airport en netwerken
Mijn beveiligingscamera's zijn op een av-tech dvr recorder aangesloten. Toen ik nog met een pc werkte kon ik deze via internet benaderen. Nou ben ik volledig overgeschakeld naar Apple en heb ik problemen om de dvr recorder/camera's te benaderen. Op het web vindt ik tot nu toe geen bruikbare info over hoe ik deze instellingen moet aanpassen in mijn time capsule. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en zijn weten met mij wil delen?
Graag hoor ik van je.
Moos

Reacties

  • U geeft niet veel info over de gebruikte opstelling: Zijn dat POE-camera's rechtstreeks aangesloten op de recorder?
    Is de recorder dan vroeger benaderd met IE ? , want dan zou dat met safari gewoon moeten lukken. Tenzij U ook een nieuwe Time-capsule heeft en de recorder enkel werkt met vaste IP-adressen... dan moet je dat wel correct instellen...
  • Daniel,
    Ik had hiervoor een pc waarop het allemaal werkte en een router waarop van alles ingesteld moest worden. Heb dus bij mijn mac ook een nieuwe timecapsule gekocht en dat is volgens mij het probleem.ide camera's zijn inderdaad rechtstreeks op de recorder aangesloten.
  • timoshatimosha    Moderator
    @moos

    Dan zal je in de Time Capsule ook "van alles" moeten gaan instellen, net zoals op de oude router. In de TC doe je dat met AirPort Utility -> Network -> Port Settings
  • Dank voor je reactie Timosha,

    Ik vind zoveel info over ip adressen van de recorder, gateway, lan, wan dat ik niet weet wat ik waar moet invullen. Wat ik zoek is een stap voor stap " Hoe stel ik mijn Timecapsule in" voor Dummies.
    Bij Apple willen (mogen?) ze me niet helpen, Student aan huis heb ik ook al gebeld maar die hebben in mijn omging geen studenten in hun bestand die dit soort problemen met Apple apparatuur kunnen oplossen.
    Vandaar dat ik ten einde raad op dit forum probeer een oplossing voor mijn probleem te vinden. Ik kan me, gezien het grote aantal vragen dat over dit onderwerp op het web circuleert voorstellen dat er waardering zal zijn voor iemand die zo'n "stappenplan" wil schrijven of een demo ervan op youtube wil zetten.
    Mijn hoop is dus op dit forum gericht!
    Met vriendelijke groet,
    Moos
  • timoshatimosha    Moderator
    Voor JoeTjoep moet je niet bij mij zijn, daar doe ik niet aan mee.

    Hier zijn een twee plaatjes met instellingen om een Xserve server te benaderen over het Internet. Het principe is exact hetzelfde voor jouw IP-camera's en/of DVR recorder. Je moet alleen maar de IP-adressen van jouw apparatuur reserveren en de benodigde IP-poorten open zetten en door verwijzen:



  • Dankjewel, ga straks proberen of ik de boel zo aan de praat krijg. Ik zal u op de hoogte houden.
    Mvg
    Moos
  • wanneer ik Eagleeys, het iOS vieuwerprogramma voor mijn camera's laat zoeken naar de gegevens krijg ik een ander ipadres te zien als het ip adres dat in mijn netwerk staat. In mijn airport programma lukt het me niet om dat te wijzigen, maar ook in mijn Eagleeyes programma net.niet wijzif/Users/jhhmom/Pictures/iPhoto-bibliotheek.photolibrary/Masters/2014/04/06/20140406-114853/Schermafbeelding 2014-04-06 om 11.47.53.png
  • June 2015 aangepast
    Beste Moos en andere in het forum.

    Ik heb zelf nu ook een H.264 Standalone DVR gekocht met 4 bedrade camera's.
    Alles werkt naar behoren, maar nu nog het internet draaiend krijgen op mijn MacBook en iPhone,
    De DVR staat nu aangesloten op mijn TimeCapsule en heeft een IP adres, maar dat is weer een ander IP adres dan mijn daadwerkelijke IP adres.
    Kortom ik mijn DVR niet bereiken via het internet, wel zaken gelezen over poorten open zetten maar dat snap ik niet goed.
    Is er iemand die mij kan helpen

    M.v.g. Frank
Log In of Registreer om te reageren.