Update Big Sur van 11.0 naar 11.1 blijft hangen

December 2020 aangepast in macOS Big Sur
Al enkele dagen probeer ik de laatste update van 11.0 naar 11.1 uit te laten voeren op mijn MacBookPro uit 2018 met voldoende intern en extern geheugen. Probleem is dat de update niet verder gaat dan: macOS Big Sur 11.1 update voorbereiden... Ongeveer 10 minuten resterend. Al meerdere keren afgesloten, uitgezet en opnieuw opgestart en ook een nacht laten proberen automatisch bij te werken. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en/of een oplossing voor dit probleem? Jaap

Reacties

  • Ik heb hetzelfde probleem: bij 15 minuten stopt het proces...
  • December 2020 aangepast
    Oh ja, MacBook Air 2020
  • Bij mij MacBook Pro 2018
  • Tja, normaal zou ik zeggen probeer eens de macOS 11.1 Supplemental Combo update te downloaden en te installeren, maar die heeft Apple helaas voor deze versie nog niet uitgebracht.

    De link naar die download website staat hieronder, als je die in de gaten houdt dan zie je misschien vanzelf die update verschijnen.
    https://support.apple.com/downloads/macos
  • Hier uitgevoerd bij uitkomen update,geinstalleerd zonder probleem.MacBook Pro 2019.
  • Probleem opgelost door BigSur in z’n geheel opnieuw te installeren, maar dan de 11.1 versie. Dat de update van 11.0 naar 11.1 blijft hangen is klacht van veel meer gebruikers als je zoekt op internationale fora. Apple schijnt bezig te zijn met update naar 11.2.
  • timoshatimosha    Moderator
    Apple schijnt bezig te zijn met update naar 11.2.


    Apple heeft een eerste Beta van macOS 11.2 uitgebracht. Dus die 'update' is nog niet voor morgen.
  • ik laat de macOS Big Sur 11.2 update binnenkomen en die blijft hangen op 15 minuten resterend......
  • Hier ook: update naar 11.2 blijft hangen op 10 minuten.
  • Ik heb hetzelfde probleem. naar 11.2: blijft op 10 minuten hangen.
  • Hier identiek, update 11.2 blijft hangen op 10 min. Deed hij overigens ook bij update naar 11.1
  • Ik heb inmiddels ontdekt dat het lijkt of hij blijft hangen, maar in werkelijkheid gaat het proces door.
    Weliswaar heel langzaam. Dus geduld is hier het devies: bij mij heeft het ruim een uur geduurd.
    Iedereen succes!!
  • Heb ik ook geprobeerd. Op enig moment krijg ik de mededeling dat de download is mislukt omdat er geen contact met de server gemaakt kan worden en begint het proces opnieuw.
  • Na een kleine 2 uur wachten was ik er klaar mee. 11.2 opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het naar behoren. Wat nu precies het probleem was weet ik niet.
  • Bij update naar 11.2 hetzelfde probleem als bij update naar 11.1. Ook hier dezelfde oplossing! Opstarten in veilige modus en Big Sur opnieuw installeren uit de App Store.
  • Uiteindelijk ook maar opnieuw geïnstalleerd. Vandaag weer een update die na enkele uren nog steeds op 10 min. staat. Dan maar weer dezelfde procedure als bij update naar 11.1 en 11.2. Kwaliteit hoor dat Big Sure, niet gewend van Apple
  • February 2021 aangepast
    Na bijna 12 uur op 10 minuten resterend te zijn blijven hangen. Geprobeerd de update naar 11.2.1 ook te installeren via opstarten in veilige modus en opnieuw installeren. Het hielp immers om update 11.1 en 11.2 top die manier te installeren. Helaas lukt het met de update naar 11.2.1. niet. Iemand een oplossing.
    MacBook Pro 2019
  • Hier MacBook Pro 2019 update naar 11.2 en 11.2.1 zonder problemen uitgevoerd,niet het minste probleem of vertraging.
  • Vandaag MacBook Air van 2014 opnieuw geïnstalleerd was ook blijven hangen .heb eens rond gekeken op MacBook via opstartbare schijf toen maar met optie gewist en via stick opnieuw geïnstalleerd en update geïnstalleerd nu draaiend op 11.2.1
  • En daar zijn we weer. Update naar 11.2.2 blijft hangen op 10 minuten. Als dit de normale gang van zaken wordt bij Big Sur kunnen ze hem wat mij betreft terug trekken. Heb weinig zin om telkens opnieuw te installeren.
  • Opstarten in veilige modus en toen liep de update wel door
  • timoshatimosha    Moderator
    @PKH

    Dat is niet de normale gang van zaken bij Big Sur. Hier werken alle updates perfect op twee (2) MacBook Pro en twee (2) iMacs.

    Kijk eerst eens na welke 'handige tooltjes' van derden je geïnstalleerd hebt. Vooral dingetjes die resident in de achtergrond lopen. In veilige modus worden zulke residente dingen niet geladen en werkt bijgevolg de update wel.
  • @timosha

    Zal ik doen. Bedankt voor de reactie
Log In of Registreer om te reageren.