Windows 10 met Bootcamp op MBP 13" late 2013

Door BigSur te installeren op mijn MBP werkt de huidige versie van Parallels niet meer. Jammer, want voor sommige apps nog Windows nodig.

Nu weet ik dat een tweede mogelijkheid het gebruik van BootCamp is. 0,0 ervaring met dat stukje software. Tis te zeggen... Deze zomer van iemand een 2017 MacBook Air overgenomen dewelke zou gecrasht zijn tijdens de installatie van Windows 10 via BootCamp. Bleek nu de SMC chip defect te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke installatie de SMC vernielt.

Heeft iemand daar een idee van of dat het zonder gevaar kan om via BootCamp Windows op mijn machine te zetten? TimeMachine backup is al in orde gemaakt in BigSur, dus mocht er wat fout gaan, bestanden geraken we niet kwijt. Alleen geen zin om in mijn MBP de SMC om zeep te helpen.

tnx voor de info!
Gert

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Windows 10 kan je zonder problemen installeren met Bootcamp. Als Bootcamp de SMC chip om zeep zou helpen dan zouden er honderdduizenden berichten van op het internet staan.
  • Zou ik ook verwachten.
    Omgekeerd is ook waar: ik las vandaag nog dat een update naar BigSur vele MBP's 13" eind 2013 zouden stuk maken. Geen probleem hier, MBP draait zelfs vlotter onder BigSur in vergelijk met Catalina.

    Later die bootcamp eens proberen. Bedankt voor de info!
  • Wat ook nog een mogelijkheid is om Windows met Vmware op een externe schijf te zetten even flink Googelen dan vibdt je de oplossing wel
  • Omdat Logitech de Harmony gebruikers schaamteloos in de steek laat ben ik genoodzaakt om Windows alleen hiervoor nog te gebruiken. Ik doe dat via de gratis VMWare Fusion 12. Groot voordeel is dat VMWare in macOS werkt zonder telkens terug op te starten.
  • Sinds BigSur moet ik zeggen dat Parallels redelijk vlotjes werkt op de MBP met maar 4GB ram.
    Inmiddels heb ik wel een early 2013 MBP Retina scheef geslagen. Dat ding heeft een i7 en 16GB ram. Middels een patch BigSur geïnstalleerd en dan diezelfde Parallels erop icm Windows 10.
    Loopt eigenlijk als een zonnetje. Voor die enkele keren dat ik Windows nodig heb volstaat dat zeker :smile:
Log In of Registreer om te reageren.