Windows software op Macbook met M1

Tot voor kort werkte ik met de software "Snelstart 12" op mijn Macbook. Ik gebruikte een Windows en Parallels versie. Nu ik ben overgestapt naar een MacBook Air met M1 chip werkt het niet meer omdat Parallels daar nog niet geschikt voor is. Iemand een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    CrossOver Mac schijnt te werken met de M1 processor. Misschien kan je dat eens proberen.

    https://9to5mac.com/2020/11/18/m1-macs-can-now-run-windows-apps-and-games-through-crossover-20/
  • Even geduld hebben en anders via de dev site van Microsoft de ARM versie Windows 10 downloaden en proberen Apple heeft al gezegd dat hier toch het balletje bij Microsoft ligt kijk eens op Tweakers hebben daar ook een stuk over geschreven .
  • timoshatimosha    Moderator
    Er is nu een preview versie beschikbaar van Parallels voor M1 (Parallels 16.3.2 for ARM).
  • Hallo

    Ik heb de m1 MacBook Pro met laatste os versie de dato juni 2023, en ik zou graag een game installeren die enkel voor Windows uitkomt.

    Ik heb bekeken als het zou lukken om Windows aan te kopen, Parallels ook, en op die manier de game te installeren, maar dit alles aankopen is een hele dure affaire. Ook al omdat ik de 256gb versie heb en dat eigenlijk geen ruimte meer is om Windows erbij te zetten. Ik zou eigenlijk al een externe SSD moeten bijkopen om Windows, Parallels en bootcamp op te installeren alleen wegens plaatsgebrek op de m1.

    Is het überhaupt wel mogelijk om dit alles op de externe SSD te laten draaien?

    Anderzijds, als ik bovenstaande lees, over Crossover, kan je echt Crossover installeren en zonder Windows versie ook een game installeren?

    Alvast bedankt
    Mvg
    Anthony
  • Met Crossover kun je alleen bepaalde Windows games/programma’s, je moet op hun site checken of de game die je wil draaien ook daadwerkelijk ondersteund wordt.

    De nieuwe MacOS versie, Sonoma schijnt een betere ondersteuning voor Windows games, dmv. van Wine te bieden.
    https://www.appletips.nl/gamemodus-macos/

    Je zult dan minimaal tot september moeten wachten. Vraag is hoe goed deze ondersteuning is en of de game ontwikkelaars dit gaan gebruiken om games naar de Mac te brengen. Als bijv. Steam hier gebruik van gaat maken, dan maakt het een kans. Voorlopig is de Mac niet echt een game platform.
  • de game stond al op steam maar is er voorlopig af vanwege een rechtszaak met een ander bedrijf.
    het ziet ernaar uit dat het uiteindelijk wel goed zal komen, dus steam zal de game dan wel terug binnen nemen.
    goed om te horen dat steam de oplossing kan bieden.
    bedankt voor de reactie
Log In of Registreer om te reageren.