Contacten app wil geen nieuwe kaart in laten vullen

Als ik een nieuw contact in wil voeren in de app Contacten, slaat het nieuwe veld uit zodra ik de achternaam invul.
Daarna open ik Contacten opnieuw en krijg dan een window te zien met niks erin...[er zit wel een stipje onder de icoon, dus hij is wel "opgestart"
Moet ik nu Big Sur opnieuw installeren of kan ik ergens de app Contacten vinden/repareren? Er staan bijna 400 contacten in.

Reacties

  • MoiMoi
    January 2021 aangepast
    Controleer of je contacten in de iCloud hebt staan. Als dat zo is zit je veilig.
    En anders kun je eerst je contacten exporteren en veilig opslaan op bv een USB stick.
  • Het wordt erger! Contacten opent nu een leeg veld [zie schermafb.]
  • Als de app niet opent, kan ik ook niks exporteren  
    Ik hoop dat iemand de juiste tip voor me heeft
  • Ineens werkt Contacten weer [voor hoe lang?] Allemaal bedankt voor jullie meedenken.....
  • Na installatie. Big Sur 11.3 is Contacten opnieuw onzichtbaar; start wel op [puntje onder het ikoon] maar werkt niet.
    Is er bij iemand bekend of ik een of ander corrupt plist-bestandje moet weggooien?
  • Ik heb geen oplossing, maar Big Sur 11.3 is een beta versie.
    De laatste officiële versie is 11.2.1.
  • Je hebt gelijk Mariche. 11.2.1..... had je maar een oplossing
  • Mijn app contacten is gaan haperen na installatie van Big Sur; sloeg direct uit als ik een nieuw contact wilde invoegen.
    Nu opent de app niet meer... [wel een stipje onder het ikoon en een vaag zichtbaar leeg window].
    Ik heb Big Sur opnieuw geïnstalleerd; toen werkte het een dag en ging weer uitvallen zoals daarvoor.
    Heeft iemand een oplossing?
  • Ik heb een Clean Install gedaan en alles werkt weer als nieuw!! dus hier kan een slotje op.
    Nog bedankt voor al jullie meedenken, maar niet heus

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.