E-mail notificatie werkt niet met eigen providers

Beste mensen, ik zit met een probleem dat volgens mij al sinds I.O.S14 bestaat.
Ik krijg als ik een imap of pop3 account heb toegevoegd, totaal geen notificatie meer wanneer er email binnen komt. Ik heb dit ook allemaal al met Apple doorlopen en die begrijpen ook niet hoe dit kan. Ik denk zelf dat heel veel mensen dit niet merken, maar als je email notificatie aan hebt staan, verwacht je dat er een melding komt als er email binnen komt, dat is dus niet zo. Apple doet hier alleen wat aan als er meerdere mensen over klagen. Dit werkt dus sinds de nieuwe grote update niet meer, voorheen wel.
Heb je icloud mail of gmail, dan werkt het prima, zet je een account van je eigen provider erin, dan ontvang je niks geen notificaties meer, pas als je de email opent, dan haalt hij alles op. Ik hoop dat door dit probleem er mensen zijn die dit ook willen proberen en of dit probleem kennen.
Misschien is dit al zo, maar heb er hier nog niets over kunnen vinden. Ik wacht graag de reacties af.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2021 aangepast
    Heb je icloud mail of gmail, dan werkt het prima, zet je een account van je eigen provider erin, dan ontvang je niks geen notificaties meer, pas als je de email opent, dan haalt hij alles op.


    Dat betekent dan dat die 'eigen provider' geen push mail ondersteunt. iCloud mail ondersteunt wel push mail. En ik dacht Hotmail of iCloud.com ook. Dit is dus geen Apple probleem maar een probleem van de 'eigen provider'.

    Met het antieke POP3 krijgt men nooit push meldingen.
  • Dat verhaal klopt niet, dit is gebeurt na de update IOS14, voorheen heeft alles perfect gewerkt bij dezelfde provider, dus dat kan het niet zijn. Apple staat zelf ook voor een raadsel maar doordat ik hun dit heb gemeld zijn ze dit gaan testen en mijn verhaal klopte. Ik hoop dus dat meerderen dit hebben zodat zei ermee aan de slag kunnen.
  • Dat verhaal klopt niet, bij mijn provider is niets veranderd en ondersteund gewoon push mail, en het is gekomen na de update van I.O.S. 14.
Log In of Registreer om te reageren.