Steam_osx is beschadigd en kan niet worden geopend.

Hallo mensen,
Ik heb een vraag.
Graag wil ik een spel spelen op mijn Mac. (Euro truck simulator 2)
Deze heb ik gekocht via steam website. Via de website moet je dan “steam applicatie” downloaden. Wanneer ik dit wil doen krijg ik de melding: steam_osx is beschadigd en kan niet worden geopend. Verplaats deze naar de prullenmand...

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Ik ben er al een paar dagen mee bezig maar niks lukt...

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Klik eens rechts op de stem_osx applicatie en kies dan open.

    Als de ontwikkelaar van de app niet bekend is bij Apple kan je de Gatekeeper instellen om apps van elke willekeurige bron te gebruiken. Dat kan je met het onderstaande Terminal commando doen:

    sudo spctl --master-disable

    Het sudo commando vereist het admin wachtwoord. Tijdens het intypen van het wachtwoord zie j het niet in de terminal.
  • bedankt voor je reactie.
    openen via rechts heb ik geprobeerd, lukt niet.

    oke, hoe en waar kan ik Gatekeeper instellen? sorry, ik ben niet zo handig met computers

  • Hoi Timosha,

    Ik ben een stapje verder. Ik weet wat je bedoeld met terminal commando.
    Ik heb dat geprobeerd. Maar bij Password staat er een slotje achter en kan mijn wachtwoord niet intikken, enig idee hoe dat slotje weg kan?
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2021 aangepast
    In mijn vorig bericht schreef ik:

    Het sudo commando vereist het admin wachtwoord. Tijdens het intypen van het wachtwoord zie je het niet in de terminal.


    Dus, paswoord in typen en dan enter toetsen.

  • Hoi,
    Ik heb het geprobeerd. Ik zie dat het in terminal gelukt is. Alleen blijf de zelfde melding krijgen. Steam_osx is beschadigd en kan niet worden geopend...
  • Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb het opgelost.

    Stappen die ik heb gezet:
    1. Delete niet werkende steam
    2. Herstart mac
    3. Via een andere browser (ipv safari) steam downloaden, bij mij was dit chrome
    4. Installeren
    5. Openen via finder > apps, en dan control ingedrukt houden en op steam klikken, en dan open

    Dit werkte bij mij, hopelijk helpt dit.
  • Bedankt voor je reactie. Helaas werkt dit ook niet
Log In of Registreer om te reageren.