Geen kenmerken bij foto's op een ipad in o.a. de bibliotheek

February 2021 aangepast in Algemeen
Hallo

Bij de foto's op een ipad/iphone zie je wel een locatie, tijd/datum, maar dat is het dan.

Ik heb het nog niet eerde nodig gehad, maar ik stuit nu op 't volgende probleem:

Ik moest een hele serie foto's maken om onderdelen te bestellen voor mijn toerfiets.

Nu moest ik kiezen uit bepaalde foto's met hetzelfde tijdstip; en dan heb je(ik) een probleem; welke heb ik verstuurd en welke moeten nog.
dus ik wist bij de 2e mail niet meer wat ik verzonden had.

de foto's in de biep zijn klein; én er staan geen kenmerken ( nr of grote v.h.bestand)
Je kan ook een foto geen naam geven o.i.d.

Ik vind dat een groot nadeel 't.o.v. op een win.pc

Ik ben op mijn pc gewend om in de verkenner een datum/ en foto nr te zien.

Hoe werkt dat op een ipad air 2019???

op internet kon ik niets hierover vinden

m.vr.groet

Ceth

Reacties

  • Contact gehad met Apple support

    In het tel. gesprek werd duidelijk, dat het NIET mogelijk is om bepaalde kenmerken, zoals een spec.naam, een nummer oid toe te voegen???!!!???

    Ook geeft het besturingssysteem, de iPad iOS, geen nummer aan de foto's

    Ik denk dan zoals windows in verkenner dat doet; dat werkt geweldig, waarom kiest apple daar niet voor????

    Ik kan mij voorstellen; dat jongeren snip/snap foto's maken en er verder niets mee doen; prima en niks mis mee.
    Apple heeft ook een prima zoekfunctie; ook weinig mis mee.

    Maar nu wil ik in een workshop met bv modellen of een product meerdere foto's achter elkaar maken, dus meerdere foto's in een minuut; en dan gaat de apple vlieger niet meer op!

    Ik kan nu wel 1 foto als favoriet maken, maar schiet ook niet echt op als je meerdere favorieten hebt

    De Appel expert vertelde dat dit ook niet mogelijk is in een Mac???

    Hoe doen fotografen dit dan???

    Als dit echt zo is, dan koop ik ook geen Mac; voor mij een te groot struikelblok.

    Ik hoor graag van jullie

    m.vr.groet Ceth
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2021 aangepast
    Je bent een iPad aan het vergelijken met een Windows PC. Dat is geen goede vergelijking!

    Je bent de Windows Verkenner aan het vergelijken met de iOS Foto Bibliotheek. Dat is ook geen goede vergelijking want een bibliotheek is niet hetzelfde als de Windows Verkenner. De macOS Finder is wel te vergelijken met de Windows Verkenner.

    Je wil dus eigenlijk dat een iPad met iPadOS hetzelfde gaat werken als een PC met Windows!

    In macOS kan men wel in de Foto Bibliotheek de metadata van een foto wijzigen:



    Ik denk niet dat fotografen in Windows de Verkenner gebruiken of in macOS de Finder of de Foto Bibliotheek. Ik denk dat die eerder Adobe Photoshop/Lightroom of Pixelmator gebruiken.

    Als jij wil dat een iPad werkt als een Windows PC dan heb je een totaal verkeerde keuze gemaakt.
  • February 2021 aangepast
    Beste Timothy

    Dank voor je reactie...

    Ik heb en wil geen vergelijking maken met verkenner; ook ik weet, dat apple een totaal andere iOS heeft. Ik heb alleen aangegeven, waar ik tegenaan liep!

    Ik had eigenlijk wel verwacht, dat apple zoiets wel zou hebben als in verkenner!
    Omdat ik dat als voorbeeld heb en altijd met een PC heb gewerkt.
    De ipad heb ik niet gekocht als vervanger van de PC!

    Het is mijn intentie helemaal niet om de iPad/Mac af te kraken; integendeel!
    Ik ben tevreden over de iPhone, iPad en de iWatch.
    De iPad gekocht, omdat mijn laptop kapot ging, en deze gebruikte ik als ik ff in de woonkamer f1 wilde werken.
    Ook de ipad viel goede aarde en ging deze steeds vaker gebruiken.
    De app Foto is echt wel wennen, maar voor het alg. werk is het prima; totdat ik tegen het bovengenoemde probleem aanliep.

    Ik heb de iPad gekocht om eenvoudige zaken mee te doen in de huiskamer; want 't echte foto eva werk doe ik op de pc.

    Dus vandaar mijn vraag is er een mogelijkheid, dat de door mij genoemde kenmerken op de 1 of andere manier naar boven te halen. Niks meer of minder. En hoe dat in een MB-pro is geregeld.
    Vlgs Apple was dit niet mogelijk!
    Daar schrok ik van, omdat ik belangrijk vind dat foto's een duidelijke kenmerken hebben.

    Ik heb contact opgenomen met een mij bekende fotograaf; die met beide OS'n bekend is.
    Hijg zei ook, dat op de iPad een niet goed geregeld was en een goede filebrowser een noodzaak was; zeker als je een naar een HDD of in een netwerk wilde zetten.

    Op een Mac was wel meer mogelijk, dus de apple supervisor zaterdag er kennelijk naast.


    m.vr.groet
    Ceth
Log In of Registreer om te reageren.