Macbook Air mid 2013 upgrade to Big Sur?

My Macbook Air is eligible for update to Big Sur.
Echter ik heb mijn twijfels want het machientje heeft slechts 4 GB ram en ik vrees dat alles erg traaf gaat worden.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Reacties

  • Zou goed kunnen, de mijn MacBookAir van 2017 heeft 8 GB en geen probleem.
    Heb wel de indruk dat de batterij eerder moet worden opgeladen
  • Ik heb zelf een macbook pro eind 2013 i5 en ook slechts 4GB ram.
    Big sur draait er prima op. Zaken als animaties zoals "geest uit een fles" gaan iets minder vloeiend als vroeger. Dat merk ik wel.
    Wat ik ook merk:De laatste update van Catalina heeft ervoor gezorgd dat mijn batterij van 5u werktijd naar 6u werktijd gestegen is. Met BigSur is dat maar 4,5u geworden.

    Hopelijk wordt eea opgelost in de aankomende update 11.1. Ik vind BigSur verder wel prettig werken, maar op mijn dayly, een iMac 2019, hou ik voorlopig nog Catalina staan.
  • Vraag; is er al een update van Big Sur waardoor een macbook pro eind 2013 medio 2014 niet meer vastloopt??
  • Waar op mijn MBP eind 2013 de allereerste update naar BigSur nog ellendig lang duurde, maar wel goed kwam, gingen de updates naar 11.1 en gisteren naar 11.2 feilloos.

    Ik heb er nog niet mee gewerkt sinds er 11.2 op staat. Wat ik eerder zei ivm gereduceerde batterij tijd is verholpen geweest in 11.1.

    Geen idee natuurlijk wat er gebeurt van Catalina naar 11.2 nu.
  • Ik heb wel 8 gb ram, dus het zou kunnen, maar de opmerkingen maken mij wat angstig.
  • Wat ook een oplossing is eerst op een externe schijf uit testen heb ik ook gedaan toen dat goed ging later MacBook Air zelf ge update
  • Dat lijkt mij nog het beste idee en dat ga ik proberen. Dank voor de info.
Log In of Registreer om te reageren.