externe harde schijf aansluiten op een iPad

Ik wil graag een externe harde schijf aansluiten op een iPad, 6e generatie met iPadOS 14.3. Op de harde schijf wil ik mijn fotobibliotheek kopieren, zodat ik de foto's op mijn iPad kan laten zien, zonder dat ik afhankelijk ben van mijn thuisnetwerk. Ik had een LaCie Rugged USB-C harde schijf gekocht, maar deze werkt niet omdat hij geen/onvoldoende stroom krijgt. Heeft iemand een idee hoe ik de LaCie moet/kan aansluiten om het wel te laten werken, of heeft iemand een oplossing met een andere schijf/merk die wel werkt?

Reacties

  • Waarom zet je die foto's niet in iCloud?
  • KorKor
    January 2021 aangepast
    Harde schijf aansluiten aan een hub met een eigen voeding en die hub aansluiten aan een Lightning naar USB camera adapter.

    Een Samsung SSD of Sandisk SSD kun je aansluiten met een speciale Lightning adapter,
    https://www.apple.com/nl/shop/product/MK0W2ZM/A/lightning-naar-usb-3-camera-adapter

    Die Sandisk werkt niet met alle iPads helaas.
  • Ik weet niet wat je doel is met de foto's, maar als je ze alleen wil showen op een iPad met bijvoorbeeld als familie kiekjes, kan je wellicht beter/handiger de foto's verkleinen en meenemen op de iPad zelf.
    Importeren in photos, en dan een album er van maken
    met een andere app een soort van fotoverzameling meenemen. Ik kan als smoel voorbeeld bijvoorbeeld documenten van readdle voorstellen. Maak een folder (al dan niet iCloud) aan en wandel zo door de foto's heen. Door de foto's (veel) kleiner te maken is dat prima te doen en hoef je geen schijven/dongels/kabeltjes oud mee te slepen.
Log In of Registreer om te reageren.