Canon scanner Lide 210 niet compatibel met Big Sur?

Heeft er iemand een oplossing voor de Canon scanner LiDE 210 met Big Sur?

Reacties

  • Heb jarenlang een canon gehad en heb nooit een driver ervoor geïnstalleerd. Big sur heeft ook het programma Fotolader en als je die opent staat daar jouw scanner.
  • Voorvertoning ook, ik heb alle canon software verwijdert en nog lukt het niet. Met VueScan werkt het wel. Ik krijg steeds deze foutmelding;
  • 'Macbook HighSierra' geen probleem.
  • Ik zie alleen voor Mojave en High Sierra.


  • Ja, op verschillende Canon sites (volgens land) wordt soms aangeven dat macos11 wordt ondersteund door deze software/driver. Op Canon usa staat dat er geen specifieke update is voor de 'Lide 210' en dat het in macos 11 ingebed zit. Heel verwarrend. Ik ben niet 100% zeker, maar in het begin van Big Sur deed de scanner het wel.
  • Probleem opgelost, met Apple support, verwijderen van al de Canon soft uit 'Image Capture' en nieuwe installatie van 'Twain en IJScanner2.app'.
  • Dag Lode1.
    Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb geen idee wat je bedoelt met "verwijderen van al de Canon soft uit 'Image Capture'. Image Capture komt helemaal niet voor op mijn Mac. Als ik zoek op Image capture wordt de fotolader.app gevonden maar geen map o.i.d. met canon software. Kun je meer vertellen wat je moet doen om het probleem op te lossen?
    Ik heb OS versie 11.2
  • die zoek je in "Finder -->Ga --> Ga naar map" ~/Bibliotheek/
    Maar bij mij is die blijkbaar 'verdwenen', er staat ook niets meer van Canon. Staat zelfs niet meer onder: Systeemvoorkeuren --> Printers en scanners. Maar hij werkt wel. Mss dat met de laatste updates (11.2.1) het één en ander is 'opgekuist'. Hopelijk heb je hier iets aan.
  • Dag Lode1,
    Bedankt voor je reactie.
    Naar aanleiding daarvan heb ik eerst maar eens gekeken of er geen nieuwere versie van het OS is en jawel er blijkt een versie 11.2.2 te bestaan. Deze heb ik geïnstalleerd en geloof het of niet, maar nu werkt het scannen weer. Ik heb in de map ~/Bibliotheek/ niets weggegooid en na de installatie was er niets verwijderd uit de Canon map. Ik ben blij dat het weer werkt, maar vreemd is het wel.
Log In of Registreer om te reageren.