MacOs opnieuw installeren op een Mac mini 2011

Het probleem. Ik heb een Mac mini van 2011 gekocht via internet.
Nu wil ik met een schone Mac beginnen dus alles geformatteerd en alles opnieuw installeren.
Nu lukt het niet om alles via de Mac mini uit te voeren.
Geraak enkel in het scherm Mac OS Utilities via internet recovery. Daar heb ik de keuze tussen "Restore from time machine, Reinstall Mac OS X, Get Help Online en Disk Utility"
Als ik Reinstall Mac OS X en volgende klik. Kom ik uit op Install Mac OS X Lion. Daar op continue en alles bevestigen en wilt beginnen downloaden maar dan komt er een pop-up met "Can't download the additional components needed to Install Max OS X"
Daar zit ik vast op de Mac mini.
Via mijn MacBook die Big Sur draait lukt het niet om een bootable USB Stick te maken. Daar krijg ik steeds de fout als ik het .dmg bestand wil openen van Lion, El Capitan en Sierra "Deze versie van OS X kan niet op deze computer worden geïnstalleerd" Dus kan ik ook geen installer application aanmaken. Dit lukt enkel voor Catalina en dan met Disk Creator kan ik een bootable USB Stick aanmaken. Niet meer met een oudere OS. Maar Cataline draait de Mac mini niet.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    OS X Lion, El Capitan of Sierra komen niet als een dmg image uit de Mac App Store maar als een installer (die je kan gebruiken met Install Disk Creator). Ben je zeker dat je die OS X versies uit de Mac App Store hebt gedownload?
  • Kan enkel Catalina vinden in de App Store. Heb de dmg image van de apple site gedownload
  • Via externe links kan ik wel naar de App Store gaan om Sierra te downloaden maar dan krijg ik de fout "Update niet gevonden, De gevraagde versie van macOS is niet beschikbaar."
  • timoshatimosha    Moderator
    Op de Apple download website staan alleen combo updates. Die kan je niet gebruiken voor een nieuwe installatie.
  • JMR, super bedankt voor de links. Met deze is het gelukt om de Mac mini terug aan de praat te krijgen
Log In of Registreer om te reageren.