IOS 14.3 geeft geen simkaart aan als je buiten je wifi netwerk bent geweest

Hallo allemaal,

Mijn Iphone versie:14.3 geeft vaak geen simkaart aan als je buiten je eigen wifi netwerk bent geweest
Als ik mijn Iphone herstart dan wordt de simkaart vaak weer herkend en geeft netwerk

Kunt u dit probleem aub verhelpen

Mvgr,

Geert Van Osch

Reacties

  • Ik zou eerst eens proberen om de netwerk instellingen te resetten
    Instellingen | Algemeen | Stel opnieuw in | Herstel netwerkinstellingen
  • Hoi Jemmie,

    Bedankt voor je reactie!

    Dat heb ik al eens geprobeerd
  • December 2020 aangepast
    Wat je ook kan proberen is om de selectie van het mobiele netwerk niet automatisch te laten kiezen, maar vast te laten zetten op jouw mobiele provider
    Instellingen | Mobiel netwerk | Netwerk selectie | Automatisch uitschakelen en kiezen voor jouw provider.
  • Bedankt voor de tip!
    Ik heb het gelijk ingesteld op mijn netwerkprovider
    Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt
  • Het is, denk ik, geen definitieve oplossing, wanneer je naar het buitenland ga zal je dit weer terug moeten zetten, maar hierdoor kunnen we uitsluiten waar de verdere problemen gezocht moeten worden.
  • Dankjewel!
    Ik ga bijna nooit naar het buitenland
    Ik ga het afwachten
    Wat zou er gebeuren als ik bv via de vaste instelling naar bv Duitsland zou gaan
  • Dan krijg je geen netwerk verbinding en dus werkt ook de telefoon niet.
  • Okë
    Dankjewel voor de snelle reacties
  • :) Okë moet oké zijn
  • Vanmorgen ervaren dat mijn telefoon ook geen simkaart aangaf terwijl ik mijn telefoon vannacht aan het opladen was ik ben niet buiten mijn eigen wifi netwerk geweest ik heb de telefoon moeten herstarten en toen was het netwerk er weer ik heb de selectie van het netwerk weer op automatisch gezet
    Het kost wel enkele pogingen totdat ik het netwerk weer op automatisch kan zetten
  • Vanmiddag ervaren toen in buiten mijn wifi netwerk was ik had netwerk via KPN maar toen ik een nummer wilde bellen toen mislukte de oproep omdat de simkaart ineens niet meer werd herkend en ik geen netwerk had
    Ik had mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart maar dit keer kreeg ik geen netwerk en werd de simkaart niet herkend
    Toen ik later mijn telefoon nog eens opnieuw opstarte toen kreeg ik gelukkig wel weer netwerk en werd mijn simkaart weer herkend

    Kunt u deze problemen aub oplossen met een latere iOS update
  • timoshatimosha    Moderator
    AppleTips kan geen updates uitbrengen voor iOS. De provider, KPN, kan wel een nieuwe SIM-kaart leveren. Probeer dat eerst eens.
  • Bedankt voor de info

    Ik heb echter nog niet zo lang een nieuwe simkaart dus daar kan het niet aan liggen

    Ik bedoel ook niet te zeggen dat Apple tips updates kan uitbrengen
    Ik bedoel daarmee te zeggen dat Apple van deze problemen op de hoogte kan worden gesteld zodat zei in staat gesteld worden om later een update voor een fix kunnen implementeren
  • timoshatimosha    Moderator
    Dit is geen iOS 14 probleem! Als dat wel zo zou zijn dan zouden miljoenen iPhones last moet hebben van dat probleem. En dat is duidelijk niet het geval.

    Het is ofwel een probleem met de SIM-kaart of met de SIM-kaartlezer in de iPhone.
  • Bedankt voor de reactie

    Ik heb na de laatste herstart van de iPhone geen netwerk uitval meer gehad dat de simkaart niet herkend wordt
    Ik ben een tijd buiten bereik van wifi geweest en tot nu aan toe geen netwerkuitval gehad
  • Wellicht kan het ook nog aan localisatieproblemen liggen van mijn vpn provider die nog in Beta zit dit heb ik al doorgegeven aan mijn vpn provider
Log In of Registreer om te reageren.