Anti virus (F-secure) op iPad/iPhone

Hallo allemaal

Ik heb nog niet zo lang een iPhone en een ipad, maar daar nog geen AV op.
Vroeger ging 't verhaal dat dit niet nodig was voor apple device's maar is dit nog steeds zo?

Hoe denken jullie hierover?

Ik kan van mijn provider f-secure krijgen; staat ook in de store

m.vr.groet
Ceth

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik vraag mij af wat een anti-virus ding kan doen op een iOS apparaat. Door het gesloten sandboxing systeem van iOS kan zo'n AV ding alleen in zijn eigen zandbakje spelen.
  • Inderdaad kan een antivirussoftware eigenlijk niets op je telefoon. Het is aan allerlei kanten zo dicht getimmerd dat antivirussoftware (maar ook virussen) eigenlijk niets kunnen doen.
    Even snel kijken in Google geeft me dit uitgebreide artikel. Is uit 2019 en geeft aardig aan waarom je er niets aan hebt.
    https://www.iculture.nl/tips/iphone-antivirus/

    En inmiddels is de beveiliging van de data tussen de apps alleen nog maar sterker geworden.
    Ik zou er niet aan beginnen in ieder geval. Kost je alleen maar extra stroom.

    Tegenwoordig is toch een van de grootste problemen de sociale “virussen” zoals een whatsapp bericht waarin je om geld wordt gevraagd door een “bekende”. Daar helpt geen software tegen. Alleen alertheid en gezond verstand helpt je daartegen.
  • Allen bedankt voor 't snelle reageren op deze dag...

    Ja, ik kan mij een paar artikelen uit t verleden herinneren, dat er een virus was opgedoken die inbreken op de tel.

    Ik heb 't verder niet gevolgd; totdat ik kort geleden een andere provider heb.
    Omdat ik ook een pc heb ( en een inmiddels overleden w10 laptop) heb ik autom. een AV geïnstallerd op die 2.

    Aan de apple's device heb ik nog geen aandacht gegeven, totdat vandaag deze gedachte weer opspeelde.

    Voorlopig laat ik 't ff zo; aan jealbreaken doe ik niet, en begrijp dat 't iOS een degelijk OS is
    Al vermoed ik, dat als apple steeds populairder wordt, dit ook een doel wordt voor foute hackers

    Ik vond ook dit artikel > www.bestevirusscanner.net/iphone-ipad/
    waarin ook wordt bevestigd wat jullie zeggen.

    Er is wel 1 interessante app; lookout; die ook in 't art, van TW wordt vermeld.
    Goed artikel! Dank

    En ook is je eigen gedrag op internet belangrijk.

    Allen fijne dagen

    m.vr.groet
    Ceth
Log In of Registreer om te reageren.