Beveiligingsinstellingen verhinderen mijn Wacom tablet

Hi!

Kort vraagje: ik heb al heel lang een Wacom tablet en dit is altijd goed gegaan. Sinds Catalina kan ik hem niet meer gebruiken. Ik krijg dan de melding 'beveiligingsinstellingen hebben de Wacom-software verhinderd een gebeurtenis te loggen'. Als ik vervolgens bij toegankelijkheid onder beveiliging en privacy kijk staat het wacom tabje wel aangevinkt. Ook al unlock ik hem lukt het me niet om hem te ont-vinken. Hij is dus permanent aangevinkt (best raar volgens mij). Ik heb de software al opnieuw geinstalleerd, dit heeft alleen niet geholpen. Ook heb ik mijn computer opnieuw opgestart. Heeft er iemand misschien tips hiervoor?

Groet, Celine

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2020 aangepast
    De software voor dat Wacom tablet gebruikt een kernel extensie (kext) die om veiligheidsredenen niet meer wordt ondersteund in macOS Catalina en hoger en dus in een blokkeer lijst staat. Wacom moet de software updaten naar het nieuwe driver extension (dext) model.
  • En Wacom kennende doen die daar niets meer aan als de tablet een paar jaar oud is. Hier nog een prima werkende Bamboo liggen die volgens Wacom gewoon de afvalbak in kan. Alleen maar omdat zij de driver niet willen aanpassen
Log In of Registreer om te reageren.