Is mijn iPod Classic echt overleden?

Mijn dierbare oude iPod Classic krijg ik niet meer aan de gang. Na het Apple-logo verschijnt alleen nog een rode waarschuwing (zie afb.) met een url waar ik niets aan heb. Mijn iMac (Catalina) "ziet" de iPod niet in de Finder en ook in Muziek is ie niet zichtbaar. Allerlei noodgrepen geprobeerd (Mac in Veilige Modus, resetten iPod door Menu+Keuzewiel indrukken) werken niet. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Reacties

  • Als je zoekt op "iPod classic red cross fix" dan ben je niet de enige.
    Deze link bijvoorbeeld (ALLES EIGEN RISICO OVERIGENS)
    https://nl.ifixit.com/Answers/View/4486/Why+does+my+iPod+show+a+red+"x"+in+a+circle

    een van de punten die soms wil helpen is een klap er op geven (heerlijk, oude computer wijsheden). Misschien zit de kabel los, de harddisk niet precies alligned, de harddisk defect (met link om de harddisk te vervangen).
  • Geweldig, zo'n oldskool oplossing voor dit probleem, dat inderdaad bekend bleek.
    Ik heb niets te verliezen, dus heb de iPod een paar flinke dreunen op tafel gegeven. En even was er voor het eerst weer contact met de Mac! Die suggereerde een fabrieksherstel, maar daar bleef het helaas bij. Er kwam een foutmelding (zie afb.) waarna ook het contact met de Mac niet meer tot stand kwam, ondanks nog een paar dreunen. Ik hoopte bij dat contact het Schijfhulpprogramma er op los te kunnen laten, maar zover is het niet meer gekomen. De iPod is dus inderdaad overleden. Maar dankjewel JustSomeOneElse voor deze tip!
  • Nou, als je ook even kijkt wat voor een ingreep de harddisk vervanging is ....... oef. Dat is een flinke ingreep.
    Daar moet je wel wat ervaring voor hebben.
    Vermoedelijk een gevalletje “rust in vrede” vrees ik inderdaad. Wel weer jammer.

    Overigens als tip. Tenzij je hem zelf een plekje in de kast wil geven, denk bij oude Apple apparaten even aan het Apple museum in plaats van weggooien. Wij zijn daar een paar jaar geleden nog geweest (zaten toen nog in orvelte), maar zeker de moeite waard om je oude Apple apparaten heen te doen.
  • @JustSomeOneElse Goede tip van je, dat museum - ik wist niet van het bestaan. Ze zitten nu in Westerbork; ik ga er zeker eens kijken en neem dan mijn overleden iPod mee!
  • Er zijn heel veel mensen die niet weten van het bestaan. Daarom, deze informatie (veel) verspreiden. Wij zijn er geweest om m'n oude iMac g4 weg te brengen. Zo een enthousiasme van de medewerkers, een kennis van de spullen die er staan. Heel erg leuk
    Echt een aanrader om een keer te gaan kijken, en zeker een goede plek om de app spullen te doneren.

    In m’n enthousiasme dwaal ik nog wel eens af over dit soort onderwerpen. Maar het is echt de moeite waard. Kijk rond alvast op https://www.applemuseum-nederland.nl , en vertel het verder !

    (even schaamteloze reclame, ik weet het. En nee, ik heb geen aandelen, belang bij of andere dingen bij of van het museum)
Log In of Registreer om te reageren.