Siri vraagt niet meer "wat kan ik voor je doen" ? als je op de thuisknop drukt

December 2020 aangepast in iOS 14 | iPadOS 14
voorheen als je op de thuisknop lang drukte kreeg je Siri en dan vroeg Siri wat kan ik voor je doen ?
Nu is dat niet meer !!!!

heb m'n al toestel uit en terug aan gezet.

iPhone 8
software 14.2

Reacties

  • Met het risico om onbeleefd over te komen zou ik eerst adviseren eens rustig een wat duidelijker omschrijving te maken. Het gebruik van een paar extra woorden, alinea's of leestekens kost niets extra's.
    Het vergroot wel de duidelijkheid waardoor je veel eerder een reactie kan krijgen om je te helpen.
    Om heel eerlijk te zijn, ik kan er geen touw aan vastknopen.
  • December 2020 aangepast
    @JustSomeOneElse
    't is niet altijd even makkelijk het allemaal op te schrijven
    Siri werkt niet meer zoals voorheen.
    tekst aangepast
  • Top, succes verder
  • December 2020 aangepast
  • Oops, ik had niet gezien dat je de openingstekst aangepast had. Maar eerlijk is eerlijk. zoals het er nu staat is het duidelijker. Ik zie alleen de tekst niet staan als de Mac op nachtmodus gaat. foutje hier op de site.
    Met meer tekst bedoel ik ook dat je kan omschrijven wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen. dat maakt het voor anderen weer makkelijker op de voor de hand liggende dingen uit te sluiten.

    Maar Siri gaat niet aan als je de knop indrukt. Heb je zelf al een geprobeerd? Gebeurt er überhaupt iets als je de knop lang indrukt of helemaal niets. Je zou in de instellingen (op je naam klikken, iCloud, Siri) Siri eens kunnen uitschakelen en dan weer opnieuw inschakelen. Wellicht dat dat de dame weer wakker kan maken.
    Ik neem aan dat je wel al eens geprobeerd hebt het toestel opnieuw te starten?
  • December 2020 aangepast
    @JustSomeOneElse
    Ja sorry, heb m'n toestel al eens uit en terug opgezet.
    dat had ik er al moeten bijzetten, sorry.

    als ik langer op de thuisknop druk komt er enkel het siri embleem.

    Juist dit gedaan "instellingen (op je naam klikken, iCloud, Siri) Siri eens kunnen uitschakelen en dan weer opnieuw inschakelen. Wellicht dat dat de dame weer wakker kan maken. " maar geen verandering.
    Zou na de upgrade Siri anders moeten bediend/gebruikt worden ?

    Na lang drukken op de thuisknop zodat het embleem verschijnt dan moet ik telkens op het embleem klikken om m'n vraag te stellen en krijg ik terug respons, maar voor verder te gaan moet ik telkens terug op het embleem klikken.
    Is dit dan het nieuwe werken met Siri ?
    Vind niet zo direct een antwoord terug op internet.
  • Ok. Net even gekeken maar het moet nog steeds op die manier werken.
    Het enige verschil is dat je niet meer een beeldvullend Siri scherm is, maar dat je je huidige scherm houd terwijl onderin het Siri logo te zien is.
    Heb je gewoon eens geprobeerd een opdracht te geven zodra je dat ronde Siri bolletje onderin het scherm ziet ?
  • @JustSomeOneElse
    door nu alles te hebben overlopen met instellingen, lukt het terug.
    Als je een opdracht geeft en ze kan je niet helpen, moet je voor een volgende opdracht terug op het embleem siri klikken om terug te activeren, is dit misschien nieuw ?
    Bedankt vr je hulp/tijd
  • Dat laatste durf ik je niet te zeggen. Meestal als Siri me niet goed verstaat en het werkt niet dan komen er commando’s die ze niet leuk vind om te horen :-)
    Maar fijn dat het in ieder geval lijkt te werken. Dat is goed te horen.
Log In of Registreer om te reageren.