back-ups op externe SSD voor Time Machine en Windows

Hallo,
Ik heb nieuwe externe SSD 1Tb aangekocht.
Ik zou graag deze partitioneren in 2 delen. 1 deel voor gebruik met Time Machine en 1 deel voor gebruik met Mac OS + windows.
Heeft er iemand een stappenplan om dit correct voor mekaar te krijgen?
Heb al wat rond gekeken op de site maar nog niet gevonden wat ik exact zoek :/

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat gaat niet simpel worden.

    Je hebt een HFS+ partitie nodig voor Time Machine. Een APFS partitie voor macOS en dan nog een NTFS partitie voor Windows. Hebt dus drie (3) partities nodig!
  • Twee partities is volgens mij voldoende. Als je de tweede partitie ex-fat maakt, dat kan macOS ook lezen .
    Ik heb deze link gebruikt om een 1tb disk op te splitsen in 500gb Time Machine en 500gb "gewone" data drive
    https://www.howtogeek.com/212445/how-to-use-a-time-machine-drive-for-both-file-storage-and-backups/
  • Ow, en met een keer proberen is het een kwestie van een paar minuten om zo te maken
  • timoshatimosha    Moderator
    Op een exFAT partitie kan men geen macOS en Windows installeren. Ik dacht dat dat de bedoeling was.
  • Hmm zo kan je het ook lezen inderdaad. Aan ts even de vraag wat je met de niet-time machine partitie wil doen. Als je die alleen maar wil wil gebruiken om data op te zetten vanaf zowel een Windows als. Mac machine, dan kan je mijn optie met ex-fat gebruiken.
    Als je er ook macos op wil draaien dan wordt het idd lastiger
  • Is inderdaad de bedoeling om de helft voor time machine te gebruiken en de andere helft voor data van zowel MacOS en Windows. Dus deel 1 is HFS+ en deel 2 zal eX-Fat worden.
    Thx voor de tips; De link helpt me al een stuk verder :)
    Volgende week eens aan de slag B)
  • Ah, oké. Dan moet je inderdaad die beschrijving uit die link gebruiken (en dan de 2 partities). Die gebruik ik hier ook en dat werkt perfect
Log In of Registreer om te reageren.