Kan ik een Back up op Airport Externe overzetten naar ene externe HDD?

Ik heb een nieuwe MB Air. (de M1) , echter bij de migratie vanaf de Airport extreme (Ja die heb ik nog) duurt het uren voordat hij de reservekopie heeft geleden. Na drie uur nog geen enkel teken van leven, nog steeds hetzelfde scherm. Ik kan dus niet doorklikken op de kopie daadwerkelijk te installeren. Nu bedacht ik mij dat het misschien zinvol is op de reserve kopie op een externe schijf te plaatsten. Ik heb wel wat gevonden dat dit van het airport configuratie programma kan, maar dat lukt natuurlijk niet als er geen installatie op de macbook is. Misschien ben ik gewoon erg ongeduldig? Alle tips zijn welkom want ik wil graag de back up terug ( Mijn oude macbook het moederbord is overleden) ..

Reacties

  • Een Airport Extreme kan zelf geen reservekopie bevatten, bij mij hangt er een HDD op de extreme om dat te doen. Ik kan die HDD ook rechtstreeks koppelen aan computer zodat Wifi modem snelheid niet meer beperkend werkt.
    Dat moet ook bij u lukken mits juiste overgangskabeltjes.
  • Hi Theo,

    Geprobeerd, De airport ziet de schijf, maar verdwijnt direct uit verkenner zodat ik niets kan overzetten.. Ik heb de migratie ass. de hele nacht aan laten staan, helaas geen resultaat. Sterker nog... Toen ik wilde kijken, kreeg ik de strandbal op de nieuw macbook en na twee uur heb ik hem uitgedrukt..
  • Ben nu een kopie aan het maken.. De externe schijf moest eerst juist geformatteerd worden.. Kopie maken duurt ong een dag staat er dus.. Wordt vervolgd.
  • Als ik dat zo lees denk ik dat jij een "AirPort Time Capsule" hebt met ingebouwde schijf ?
  • timoshatimosha    Moderator
    Tja, een kopij maken van de sparse bundle op een Time Capsule over WiFi duurt even lang als een backup terugzetten over WiFi.
  • Hij komt niet eens aan terugzetten toe... Blijft "laden:..
  • Apple denkt dat BU Corrupt is....
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan controleer de backup dan weet je het zeker. ⌥ ingedrukt houden en op het Time Machine icoontje klikken.
  • "Dan controleer de backup dan weet je het zeker. ⌥ ingedrukt houden en op het Time Machine icoontje klikken."

    De Back up staat nog op mijn airport.. Die zie ik niet in Time machine...
  • timoshatimosha    Moderator
    Het Time Machine icoontje in de menu balk van de Mac.
  • Ja, en dan kies ik een schijf.. Dan gaat hij daarop een nieuwe backup draaien, maar ziet het oude backup bestand niet als zodanig.
  • timoshatimosha    Moderator
    Zodra ik klik op "controleer reservekopieën" begint het proces zonder schijven te kiezen. Mijn Time Machine backups staan op een Airport Time Capsule.

    Dan weet ik helaas niet wat er bij jou allemaal aan de hand is.
  • "controleer reservekopieën" zie ik helemaal niet als optie? Ik draai onder Big Sur
  • timoshatimosha    Moderator
    Nogmaals! Op het Time Machine icoontje in de menubalk klikken met ⌥ ingedrukt houden.
  • Ha, lezen is ook een kunst :-) Ik ga het zo proberen op de macbook!
  • Timosha.... Ik kan inderdaad de schijf kiezen op de manier zoals hij zegt.. Vervolgens open hij de time machine en ik zie alleen "vandaag"...
Log In of Registreer om te reageren.