Agenda "verbeteringen" in IOS 14.0.1 terugdraaien

Na de recente update van de Agenda , met IOS 14.0.1, is hij onoverzichtelijk, slecht bewerkbaar en zeer onhandig geworden.
Is het mogelijk deze z.s.m. weer terug te zetten naar de oude instellingen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De "verbeteringen" terugdraaien is niet mogelijk. Je kan een alternatieve agenda gebruiken als je de agenda van iOS 14 je niet bevalt.
  • Ok dat leek mij ook goed. maar het heeft in van Agenda alleen als alternatief Chinees, Hebreeuws of Islamitisch.
    Is het ergens anders te vinden?
  • timoshatimosha    Moderator
    De App Store staat vol met alternatieve agenda apps.
  • Jazeker, maar werken die wel samen met mijn Mac of moet ik het daar dan ook aanpassen?
  • Ik gebruik Calendar 5. Die kan je iCal inlezen.
  • Wat is daar dan aan veranderd? Ik zie ze niet.
  • Ik kan er helaas geen afbeelding invoegen, maar de opmaak is compleet veranderd. De tekst van de dag en datum is klein en dun. De vermeldingen in de agenda zijn dik en groot.



  • Voorbeeld is toch redelijk gelukt.
  • Zo is het bij mij

  • Heb je toevallig je tekstgrootte op de iPhone aangepast?

    Instellingen—>beeldscherm en helderheid
  • October 2020 aangepast
    Nadat ik mijn mob.tel. iPhone 8 had geüpdatet bleek dat mijn agenda geheel was veranderd. Komt niet meer overeen met mijn agenda op de iPad en iMac.

    Hoe kan ik mijn oude agenda terug krijgen?

    Het bewerken is geheel anders. bv. uur wijzigen. Nu onhandig om te wijzigen.

    Of ben ik alleen met dit probleem.

    Graag bericht hoe ik mijn oude agenda terug kan krijgen. Of gaat Apple een wijziging aanbrengen via update?

    ik hoor / zie graag

    mvgr.

    harryH
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • November 2020 aangepast
    Leuk dat het is samengevoegd, maar ik zit er wel mee.
    Eerst prima agenda, nu k........
  • Voeg eens wat foto's toe, dan is het makkelijker om op te reageren dan alleen maar tekst.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Riemer

    In mijn bericht van 30 september (tweede bericht van deze discussie) schreef ik dat het onmogelijk is om terug te gaan naar iOS 13 met oude agenda layout. Daar is ondertussen niets aan veranderd. Het is wat het is.

    Als je niet kan leven met de agenda layout van iOS 14 zal je toch een andere agenda app moeten gebruiken. In deze draad zijn al suggesties gedaan voor alternatieve agenda apps.
  • Dank je wel Timosha, maar ik laat het er maar bij zitten.
    Er hebben inmiddels diverse mensen naar gekeken zonder resultaat.
    Bij W heb ik ooit ergens voor een alternatief gekozen en er later vreselijke spijt van gekregen.
    Dat zal me dus gewoon niet nog een keer overkomen....... hoewel ik die kans nu veel kleiner acht.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er een slotje op deze discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.