Systeem blijft telkens om wachtwoord(en) vragen

Sinds een tijdje vraagt mijn systeem telkens om Apple-wachtwoorden.
Niet van websites (dat had ik eerder, maar dat heeft zichzelf opgelost onder BigSur-update).

Het gaat om:

1. com.apple.icloudhelper (wil de sleutelhanger inloggen gebruiken)
+
2. mstreamd (wil gebruik maken van de vertrouwelijke informatie die in AppleIDClientidentifier in de sleutelhanger is bewaard)
+
3. accountsd (wil de sleutelhanger inloggen gebruiken)
+
4. sharingd (wil de sleugelhanger inloggen gebruiken

Als ik mijn sleutelhanger wachtwoord geef, werkt alles weer een dag-of-wat goed. Dus het ww. is juist. Maar de volgende dag komt deze melding gewoon wéér terug...!
Als ik op 'annuleer' toets, komt de melding een tijd later weer terug.
Maar alles blijf gewoon goed en rustig werken.

Waar heeft dit mee te maken? Ik snap d'r niets van.

Wie Weet Raad, om deze herhalende meldingen op-te-lossen?

Bij voorbaat veel dank!


















Reacties

  • Help!
    Dagelijks blijven deze Apple vragen-om-wachtwoorden omhoog komen.
    Hoe kom ik daar in hemelsnaam vanaf?
  • Wat zijn dat allemaal voor ongure progjes die je gebruikt? En dat Google is voor je mail en daar staat precies bij wat je moet doen.
  • @kokkie44
    Wat een goeie tip! Dat wist ik niet! Ik gebruik die programma's niet, of wat het dan ook is.
    Ik schrik d'r van!

    Ik ben gewoon een 'burger-gebruiker' van internet, mail, google, Appel-music. Meer doe ik niet.
    Heb de laatste tijd geen software binnengehaald.

    EN: HELP!
    Ben een paar weken geleden door een namaak-google-helpdesk wenste HELAAS geflest en van een paar honderd euro kwijtgeraakt. Heel stom, ik weet het; ben met babbeltruuk erin geluisd.

    Zouden zij dat op mijn computer hebben kunnen zetten?
    Zij hebben in mijn computer gezeten en ik heb een meekijk-programma meteen daarna gewist, inclusief de 'register-instellingen', via Finder, Bibliotheek etc.
    Aangifte bij de politie gedaan.

    Kun je me wat op weg helpen?
  • als ik het sleutel-hanger wachtwoord wil wijzigen (is dat verstandig??) dan is ie greyed-out dus ik kan er niks aan doen.......:


  • Zo snel mogelijk je wachtwoorden aanpassen. En ik raad je aan om even alle belangrijke documenten op te slaan op een stick of NAS en dan en opnieuw je Mac installeren, dus geen backup terugzetten.Of een baclup van voordat er is meegekeken.
  • @kokkie44
    Dank voor de tip!
    Ik heb zojuist & direct het inlogwachtwoord voor m'n MacBook verandert (echt veilig = moeilijk te raden!) en daarmee (heb ik dubbel gecheckt) is ook het wachtwoord voor Apple-id automatisch mee aangepast (beiden nu precies hetzelfde).

    Zou dat eerst genoeg zijn of moet ik alle wachtwoorden (150) van al mijn accounts bij webshops etc. ook aanpassen.....?

    Dank voor je snelle hulp!
    ik ben er flink van geschrokken!
  • Haha, ik stel voor dat je het boek "Ik weet je wachtwoord" van Daniel Verlaan even gaat lezen.
    Dan schrik je nog veel meer.
    Bij zoveel wachtwoorden moet je echt een password manager gebruiken.
  • @kokkie44
    Oeii, dat klinkt spannend! Ik onthou je tip zeker!
    1. Ik had vroeger Roboform Password manager.
    2. Toen ik een Apple-computer kocht ben ik de Sleutelhanger gaan gebruiken, er van uitgaande dat dat een goed & veilig systeem is.
    3. Betwijfel je dat laatste?

    4. Nog even voor het praktische voor nu:
    5. Ik heb zojuist & direct het inlogwachtwoord voor m'n MacBook verandert (echt veilig = moeilijk te raden!) en daarmee (heb ik dubbel gecheckt) is ook het wachtwoord voor Apple-id automatisch mee aangepast (beiden nu precies hetzelfde).

    Zou dat eerst genoeg zijn of moet ik alle wachtwoorden (150) van al mijn accounts bij webshops etc. ook aanpassen.....?

  • 3 Nee
    5 Volgens mij is het ww van je Apple-id iets anders dan je inlognaam en ww van je macbook.Dus dat zou ik even checken.
    He Apple id is een mailadres en ww, en een login is alleen een ww.
  • Dank @kokkie44 ,
    Ik las bij Apple dat als je je computer-ww aanpast dat automatisch doorloopt. En dat ís ook juist het geval. Zonder dat ik Apple-id heb aangepast is die synchroon vanzelf mee-veranderd naar het nieuwe wachtwoord.
    (terwijl ik begrijp wat je uitlegde, maar t is hoe t nu gebeurt is)

    ( https://support.apple.com/nl-nl/HT202860 )

    Vanmorgen ontving ik weer een 'nieuwe' wachtwoord-vraag:


    Ik zal maandag Apple-care bellen. Vorige keer meldden ze iets over reset sleutelhanger. Daar konden ze me wel bij helpen. k Heb al een referentie-nummer.

    k Heb n idee dat ik niet het wachtwoord van 'vastzetten' en div. processen i.d. computer dus daarom telkens vragen. Auto-inloggen of zoiets.....

    We'llsee.

    Thx.
    P.
  • Nieuwe MacBookPro M1 gekocht.
    Alle problemen verdwenen.
    👍🏽😁

    Discussie kan gesloten.
    Dank. Groet. P.
  • Ik krijg telkens een pop up van het volgende: accountsd wil de sleutelhanger inloggen gebruiken. Hoe krijg ik dit weg
  • Door het te gebruiken misschien. In de sleutelhanger staan je bewaarde inlogwachtwoorden.
  • Mijn eerdere vraag is beantwoord.
    Hoe kan ik alle vervolg-reacties vanaf nu hierop uitschakelen?
  • Via profiel en notificatievoorkeuren.
  • Dan schakel ik meteen álle meldingen uit voor mijn vragen.
    Maar kan ik niet alleen voor deze -door mij doorgegeven als opgelost en kan gesloten- vraagstelling mij afmelden?
Log In of Registreer om te reageren.