Wacom Tablet wil niet activeren

krijg altijd foutmelding wanneer ik mijn tablet wil gebruiken.
pen werkt maar niet als ik mijn tablet aan raak dan krijg ik een foutmelding over privacy zie in bijlage de schermafbeeldingen








Reacties

  • ja zeker en alles gedaan zoals het op die website staat normaal zou je tijdens de installatie in het tabblad beveiliging en privacy een melding moeten krijgen voor de software te installeren en die komt er niet is er iets verkeerd met de privacy instellingen ik weet het niet
  • Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Telkens die privacy issue melding. Terwijl ik alle settings heb nagelopen en driver is up te date. Mac draait op Big Sur.
  • Intussen probleem opgelost als de com driver geïnstalleerd is alles weg halen in de privacy instellingen daarna opstarten en terug alles aanvinken en probleem is dan verdwenenBedankt voor uw contact met de Wacom Klantenservice.

    Het spijt me te horen dat je tablet niet werkt zoals verwacht. Ervan uitgaande dat de hardware in orde is, denk ik dat de MacOS-instellingen wat moeten worden aangepast, volg dan de onderstaande stappen.

    1. Koppel de tablet volledig los van uw computer. Onderneem vervolgens de noodzakelijke stappen om het stuurprogramma handmatig te verwijderen: https://www.wacom.com/support?guideId=124-792 . Eens dat gebeurd is, gaat u voor mij na of uw computer nog andere aanwezige bestanden terugvindt door in Finder 'Wacom' & ‘Bamboo’ te zoeken (Cmd + Space). Als dat het geval is, verwijder deze dan ook. Leeg uw prullenbak. Hierna herstart u de computer.

    2. Installeer de laatste driver: https://cdn.wacom.com/u/productsupport/drivers/mac/professional/WacomTablet_6.3.41-2.dmg

    3. Laatste stappen, gemakshalve in het Engels. (‘Systeemvoorkeuren’ > ‘Beveiliging & privacy’ > ‘Privacy’ > ‘Toegankelijkheid’.)
    Go to the Apple menu, open System Preferences, and select Security & Privacy. Go to the Privacy tab, then click on the lock at the bottom of the preferences to be able to make changes. You will be asked to input your credentials. Then select the Accessibility tab. Now select one of the Wacom items listed, and then click on the ""-"" sign below that list to remove it from the list, then do the same thing for all ""Wacom"" files listed there. Once they are all removed, click on the ""+"" sign below the list, then on the folder that opens, select your ""Macintosh HD"" at the top. Then browse to the folder /Applications/Wacom Tablet/.
    Press "Command"+"Shift"+"Dot" (cmd+⇑+.) keys together to show hidden folders and open /Applications/Wacom Tablet/.Tablet
    Select the WacomTabletDriver.app and WacomTouchDriver.app files. Be careful to select "WacomTabletDriver.app" NOT "TabletDriver".
    Als .IOManager vanzelf zou verschijnen, gelieve deze dan ook aan te vinken. Hierna gaat u maar na of u onder ‘Invoer vastleggen’ eveneens WacomTabletDriver terugvindt. Als dat niet het geval is, wil ik u vragen deze toe te voegen op handmatige wijze, indien mogelijk.

    Nadien gaat u terug naar ‘Systeemvoorkeuren’ > ‘Gebruikers & Groepen’ > ‘Inloggen’ onder uw hoofdprofiel om daar WacomTabletDriver aan toe te voegen als deze zich nog niet in dat lijstje bevindt. Hierna herstart u de computer weer. Nu kan u de tablet weer aansluiten.


    Bedankt voor uw medewerking en in afwachting op uw bevindingen.

    Met vriendelijke groet,

    Victor
    Live. Dare. Create.
    WACOM Klantenservice
    http://support.wacom.com
    Geschäftsführer / CEO: Peter Sommer, Nobutaka Ide and Yoichi Machida | Sitz Düsseldorf, Amtsgericht Düsseldorf HRB 79224 | WEEE-Reg.-Nr. DE 60401140
    This message and its attachments may contain confidential and/or legally protected information and is intended for the addressee or its representative only. Any form of unauthorized use, publication, reproduction, copying or disclosure of the content of this Email is not permitted. If you are not the intended recipient of this Email message and its contents, please notify the sender immediately and delete this message and all its attachments subsequently. Thank you.
Log In of Registreer om te reageren.