Hoe kan ik een APFS volume aanpassen.

November 2020 aangepast in macOS Big Sur
Ik wil updaten naar Big Sur maar mijn Macbook geeft aan dat ik niet voldoende vrije schijf ruimte heb. Mijn schijf is opgedeeld in 2 delen OS deel en een data deel. Ik heb voldoende ruimte vrij op de data schijf. Hoe kan ik nu de OS schijf vergroten. Dit is een APFS volume maar ik weet niet hoe ik deze kan vergroten. Kan iemand mij helpen??

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Gegevens (data) is onderdeel van het volume en wordt normaal gebruikt door macOS om de update op te downloaden en te installeren. Hoeveel ruimte heb je daar op vrij? Meer info over de volumes: https://www.appletips.nl/macintosh-hd-gegevens-apfs-volumes/
  • November 2020 aangepast
    Mijn data deel is gewoon een mac journaled geformatteerd deel. Daar heb ik ruimte over. Een deel wil ik verplaatsen naar de Apfs container. Hoe die ik dit is de vraag
  • Ik zit nog steeds met de vraag hoe ik mijn APFS volume kan vergroten. Heb mijn harddisk in 2 delen opgedeeld. Een is het APFS volume het andere deel is een Mac Journaled deel waar ik ruimte over heb. Ik wil deze ruimte toevoegen aan het APFS volume maar heb geen idee hoe dit moet. Schijfhulpprogramma biedt hier geen uitkomst denk ik.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd. Je hoeft daar geen tweede discussie voor aan te maken.
Log In of Registreer om te reageren.