Macbook Pro Retina (Mid 2012) macOS Big Sur

November 2020 aangepast in macOS Big Sur
Graag zou ik de IOS big sur willen downloaden. Helaas is het niet voor deze uitvoering gemaakt. Wat kan ik doen? Want als deze laptop niet mee in de tijd gaat heb ik er niet zo veel aan en het liefst wil ik het behouden omdat het een top laptop is!
Iemand suggesties?? Misschien op een ander manier te downloaden of moet ik mijn macbook upgraden? Help!

Reacties

  • Ik ben ook op zoek of er een mogelijkheid is. Mijn 27" iMac is van 7/2014 maar modeljaar late 2013. 32GB geheugen en de Fusiondrive laten vervangen door een 2TB SSD. Moet normaal perfect mogelijk zijn. Maar Big Sur is nergens niet te downloaden blijkbaar...
  • Ja en ik vind het belachelijk want als ik mijn pro retina moet vergelijken met een macbook air 2015 dan is mijn laptop op en top en presteert ook veel beter + mooier beeld.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2020 aangepast
    Er zijn mogelijkheden om Big Sur op niet ondersteunde Mac Book Pro te installeren. Ik zou zeggen gebruik Google. Er is wel een klein probleempje. WiFi werkt niet. Op een MacBook Pro is het nogal onhandig om een ethernerkabel mee te slepen.

    Opgelet!
    Om macOS Big Sur te laten werken op niet ondersteunde Macs moet het besturingssysteem aangepast worden. Dat is een overtreding van de EULA (End User Licence Agreement) van Apple. Bijgevolg geven we hier geen ondersteuning voor.
  • Ach we moeten niet zo moeilijk doen. Koop de nieuwe mac mini met die M1 chip voor de prijs van 769 euro en je krijgt macOS Big Sur gratis erbij. In veel winkels mag je ook betalen in termijnen en zou ik voor de duurdere versie gaan.
    https://macfreak.nl/shop/macfreak/mac/nieuwe-mac/Mac-mini/mac-mini-standaard-uitvoering/mac-mini-2020-apple-m1-chip-met-8-core-cpu-en-8-core-gpu-8-gb-ram-256-gb-opslag
  • Ja heel makkelijk allemaal om een mac mini te kopen het is ook dat ik maar geen afstand van kan doen. Dat was mijn duurste aankoop in die tijd en vind het onzin om het weg te doen terwijl die nog super goed werkt. Er moet toch een oplossing zijn. Hoezo ondersteund google op een macbook geen wifi?
  • Je hoeft niet naar het nieuwe OS! Ik heb nog een witte iBook G4 met 10.2.8 en gebruik ik af en toe nog. Werkt prima, nog even snel als toen...
  • timoshatimosha    Moderator
    @merveozturk

    Er is geen legale oplossing. En bij de illegale oplossingen werkt wifi niet. Zullen we het hier bij laten.

    En ik heb nog een MacBook Pro 2012 met macOS Catalina en die werkt ook nog even snel en goed als toen...
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.