Kan update niet installeren omdat volumes niet aan de vereisten voldoen.

Hallo, probeer macOS 10.15.3 combo-update te installeren, maar krijg de volgende foutmelding: macos 10.15.3 kan niet worden geinstalleerd op deze schijf. Volume voldoet niet aan de vereisten voor deze update. Dit geld dan voor de mac HD, alsmede ook voor de 3 aangesloten externe hard drives! Wil graag deze update gebruiken omdat deze de stabiliteit van de Mac zou verbeteren. Iemand enig idee hoe dit kan?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2020 aangepast
    Installeer de macOS 10.15 updates met de Systeemvoorkeuren/Software-Update. De laatste versie is trouwens 10.15.7
  • Dank je! Klopt, die heb ik geïnstalleerd, maar nu last van wijzigingen aan brengen in Muziek en regelmatig foutmeldingen dat m'n externe harde schijven verkeerd zijn verwijderd! Dus dacht ik dat dit meer stabiliteit zou brengen. Maar voor andere tips sta ik ook open!
  • timoshatimosha    Moderator
    Op een macOS 10.15.7 systeem kan men geen 10.15.3 combo-update installeren.
  • OK, dank je voor de info! Iemand anders misschien nog tips?
  • MoiMoi
    November 2020 aangepast
    Zie bericht van @timosha. Op een hoger systeem (10.15.7) kun je geen lagere versie installeren. Dus wat jij wilt kan niet op de manier dat jij wilt. Ik begrijp ook uit jou verhaal dat 10.15.3 een stabielere versie zou zijn dan 10.15.7?

    Als je perse terug wilt naar de lagere versie zul je ergens eerst een lagere volledige versie moeten vinden van de 10.15 (denk dat dat lastig wordt). Dus 10.15.0, .1 of .2 en dan kun je de 10.15.3 combo update installeren.

    Afhankelijk van welke Mac je hebt zou je kunnen opstarten met Shift-Option-⌘-R. De versie die bij je Mac zat wordt dan geïnstalleerd óf de versie die er het dichts bij zit én nog beschikbaar is. En dan hopen dat dat dus een versie is die onder 10.15.3 zit. Je zult dan wel je gehele hardeschijfruimte moeten wissen.

    Echter als het bv 10.14.x is die geïnstalleerd wordt dan zal bij een update naar 10.15 waarschijnlijk de laatste versie worden geïnstalleerd, 10.15.7
  • Dank je voor de tip. Heb echt spijt als haren op m'n hoofd dat ik Catalina heb geïnstalleerd. Mac is can eind 2013. Ga kijken om Mojave nog geïnstalleerd kan worden. Ben nu meer met fouten corrigeren dan dat ik er plezier aan beleef!
Log In of Registreer om te reageren.