Mavericks download niet

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

Bij mijn 'aankopen' in de App Store staat Mavericks met de knop 'downloaden'. Maar als ik hierop druk verschijnt er een aantal seconden een draaiend rondje. Deze verdwijnt waarna er niets meer gebeurt en de downloadknop onveranderd blijft. Ik heb een Macbook Pro met Lion 10.7.5.
Wie kan me helpen?

Sjef

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ben je zeker dat Mavericks niet aan het downloaden is. Open Launchpad en kijk na of de download eventueel niet gepauzeerd is. Als dat het geval is dan klik op het icoontje om de download voort te zetten.

    Als dat niet lukt dan klik op de Alt toets, verwijder de download en probeer om opnieuw te downloaden uit de Mac App Store.
  • Ik haak even hierop in.
    Installatie mislukt "geen herstelpunt gevonden" timemachine staat op externe HD ! Bij uit en aanzetten begint install weer automatisch en na 39 min. install mislukt. Hoe kan ik deze ongedaan maken? Kan niet bij timemachine komen want Maccie wenst nl bij opstart geen externe HD dan blijft scherm grijs. Bij schijfhulpprogramma zie ik wel Macintosh HD daaronder SuperDrive en onder de streep disk2 OS X installESD, disk3 OS X Base Systeem.
    Als ik nu de externe HD aanzet, waar TM staat, komt deze wel te voorschijn maar ik weet niet wat ik moet doen, gaarne advies (stap voor stap)
    Bijvoorbaat grote dank
    Birgit
  • Heb hetzelfde probleem, is hier al een oplossing voor gevonden?
    groeten
    thijs
  • November 2013 aangepast
    Ik lees lion 10.7.5.
    Moet Mavericks niet pas gedownload worden nadat je eerst de allerlaatste vorige versie en updates hebt gedownload? Mavericks is een aanvulling/wijziging op de vorige versie, zoals Mountain Lion dat was voor Lion enz. Het zijn geen nieuwe programma's heb ik altijd begrepen.
  • timoshatimosha    Moderator
    @ReneR

    Men kan updaten naar OS X Mavericks vanaf Snow Leopard, Lion of Mountain Lion.
  • November 2013 aangepast
    Ik heb toch ergens gelezen dat het verstandig is om vanaf de laatste update Mavericks te downloaden. Ik had geen enkel probleem met downloaden en alles werkt prima. Als ik de problemen hier af en toe zie slaat me de schrik om het hart ;-). Maar dan ga ik er maar van uit dat miljoenen downloads wel goed gegaan zijn.
  • Ik heb hetzelfde probleem als Sjef!
  • Ik heb hetzelfde probleem. Is er inmiddels al een oplossing bekend?

    Ik heb OS X 10.6.8. Ik heb Mavericks gekocht, maar als ik op "Download" wordt de button weer grijs na 3 seconden. Er gebeurt niets.

    Groeten, Tim
  • Ik zie opeens dat nu in de lijst met programma's opeens staat "Installeer OS X Mavericks". Als ik er op klik krijg ik een installatie menu. Kennelijk is er toch een download gestart, zonder dat dit zichtbaar was!

    Tim
  • March 2014 aangepast
    Hoi,

    iTunes connect heeft probleem misschien dat het daarmee te maken heeft.

    Zie:
    https://developer.apple.com/support/system-status/
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2014 aangepast
    iTunes Connect is toch alleen voor ontwikkelaars om nieuwe apps of updates in de App Store en Mac App Store te plaatsen. Dat heeft niets te maken met Apple software. Ik heb twee uur geleden nog Safari 7.0.3 Seed 1 gedownload.
  • March 2014 aangepast
    Kijk even of je Mac überhaupt geschikt is om Mavericks op te installeren.

    http://support.apple.com/kb/HT5842?viewlocale=nl_NL


    Voor de installatie van Mavericks hebt u één van de volgende Macs nodig:

    iMac (medio 2007 of nieuwer)
    MacBook (13-inch, aluminium, eind 2008), (13-inch, begin 2009 of nieuwer)
    MacBook Pro (13-inch, medio 2009 of nieuwer)
    MacBook Pro (15-inch of 17-inch, medio/eind 2007 of nieuwer)
    MacBook Air (eind 2008 of nieuwer)
    Mac Mini (begin 2009 of nieuwer)
    Mac Pro (begin 2008 of nieuwer)
    Xserve (begin 2009) 


    De Mac heeft ook het volgende nodig:

    OS X Mountain Lion, Lion of Snow Leopard v10.6.8 moet al zijn geïnstalleerd
    2 GB of meer geheugen
    8 GB of meer beschikbare ruimte
Log In of Registreer om te reageren.