Externe harde schijf aan iPad verbinden

N.a.v. het artikel van 4 september over het koppelen van een externe harde schijf aan een iPad, heb ik hierover een vraag.
Ik ben in het bezit van een iPad 2019 (8e generatie, lightning aansluiting)en wil die koppelen met een externe harde schijf (LaCie) , ook heb ik een USB geheugenstick.
Ondanks zoeken op internet ben ik er niet in geslaagd om hiervoor een geschikte adapter o.I.d. te vinden. Wie kan mij hierbij behulpzaam zijn? Alvast bedankt voor je reactie(s).
Gert

Reacties

  • November 2020 aangepast
  • Bedankt voor je reactie en link. Dit heb ik wel gezien, maar vroeg me af of hierop wel de USB van een geheugenstick of harde schijf kan worden aangesloten.
  • Het gaat om deze apparaten die op de iPad moeten worden aangesloten.
  • De aansluiting is zo te zien OK, en voor de USB stick zou er geen probleem moeten zijn. De vraag is of je iPad genoeg stroom kan leveren om de externe schijf aan te sturen. Als het een SSD is zal dat geen probleem zijn. Indien niet kan ik daar geen zekerheid van geven.
  • Ik weet niet of de LaCie een SSD is. Mocht het aansluiten een probleem opleveren mbt stroom, kan dit dan opgelost worden met een USB-HUB?
    Ik heb hierover gelezen dat deze ook op het elektrische net kan worden aangesloten voor stroom.
  • Dat bestaat inderdaad, maar ik heb hier geen ervaring mee dus ik durf daarin geen verder advies geven
  • KorKor
    November 2020 aangepast
    LaCie disks zijn vaak conventionele harddisks, maar ze hebben ook SSD’s. Als het een harddisk is, dan kun hem alleen maar aansluiten via een usb-hub met een eigen voeding.

    SSD’s, zoals de Samsung T5 en usb-sticks kun je mbv. de adapter die pramon noemde aansluiten, maar ook dan moet er voeding zijn met een lightning-kabel. Bovendien moet de voeding voldoende Ampère kunnen leveren, minstens 2A is aan te raden.

    Er is hier al over gesproken:
    https://genius.appletips.nl/discussion/comment/22510#Comment_22510
  • Bedankt Pramon en Kor voor jullie hulp bij het zoeken naar een oplossing voor mijn vraag. In ieder geval is mij nu meer duidelijk. Eerst zal ik de Lightning naar USB3-camera-adapter aanschaffen, die heb ik in ieder geval nodig. Kor, als inderdaad de externe harde schijf dan niet (goed) werkt, schaf ik ook de USB-hub met eigen voeding aan, die op bijgaande foto staat. Nogmaals dank!
Log In of Registreer om te reageren.