Imac 2009 start niet op, blijft hangen op harddisk icoon

Hoi,

Mijn imac start niet meer op. Er staan enorm veel belangrijke foto's voor mij op. Ik weet niet zeker op welk besturingssysteem hij draait. Hij blijft heel lang hangen op het apple logo en daarna laat ie een icoon zien van de harddisk. Met een pijltje naar boven erop. Daarna kom ik niet verder. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Zou enorm fijn zijn,bedankt!
Less

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als je op dat harddisk icoon klikt start de Mac dan verder op? Kijk ook na of één of meerdere optie toetsen niet geblokkeerd is.
  • Hi, mits de correcte kabel kan je van je iMac een "grote USB stick" maken; dit heet Target Disk Mode. Dat lost niet onmiddellijk je probleem op maar het laat je tenminste toe om je foto's te kopiëren.
    Meer info kan je hier vinden: https://support.apple.com/guide/mac-help/transfer-files-mac-computers-target-disk-mode-mchlp1443/mac

    Moest dat niet werken, kan je als allerlaatste optie, de disk eruit halen (of zelfs wisselen indien ze defect blijkt). De 2009 iMac's laten zich nog relatief makkelijk (met een vaste hand en een beetje zenuwen) open maken.
    Indien het zover komt raad ik je aan je disk te upgraden naar een solid state exemplaar, wat je iMac een 2e leven zal geven.

    Veel success, T
Log In of Registreer om te reageren.