Gmail Google blijft dagelijks vragen om wachtwoord

October 2020 aangepast in Algemeen
Nadat ik mijn wachtwoorden voor Google had verandert blijf ik dagelijks meerdere malen de vraag krijgen om de account te verifiëren.
Nadat ik dat via Safari heb gedaan blijft het een aantal uren goedgaan; ik kan mails ontvangen etc. No problem.
Dus het wachtwoord is niet onjuist of zo iets.

Dan ineens na een aantal uren krijg ik weer dat bericht. Ik doorloop dan weer keurig álle stappen, log-in, doe alle verificaties en checks die maar kunnen op de Google-website en daarna gaat het weer een aantal uren goed. Totdat....

Ik heb van alles zitten lezen op internet, gedaan, maar het lost niet op.

Mijn Google-accounts volledig van de Macbook verwijdert en weer (eenvoudig gaat dat) geïnstalleerd, helpt ook niet.

Ik wordt tureluurs van die meldingen!

Wie weet raad voor mij? Alvast dank.

Zie foto.
(sorry, negeer die paarse lijnen a.u.b.)



Reacties

  • Help! Elke dag, 5-7(!) keer moet ik alle wachtwoorden van mijn Gmail accounts weer intikken, wordt dan doorgestuurd naar Safari.
    Kan iemand mij helpen met bovenstaand?
    IK wordt er tureluurs van en heb uren gezocht op internet maar ik lees geen oplossingen.
    Dank alvast.
  • Ymand nog een idee? Het lost zich nog steeds niet op, helaas.
  • Heb je ook al geprobeerd om in sleutelhanger alle wachtwoorden van gmail te verwijderen.

    Gebruik je ook nog op andere plaatsen dit gmail account, het kan dan dat een van deze plaaten met een verkeerd wachtwoord probeert te connecten.
  • Ja, Jemmie, k heb in zowel computer als iPhone in sleutelhanger/wachtwoorden alle Gmail wachtwoorden geheel verwijderd en later weer geïnstalleerd.
    In de computer blijft het probleem bestaan, dagelijks vragen naar m'n Gmail ww.

    Op de iPhone-11 is het gelukkig nimmer een probleem geweest; apple-mail werkt daar prima en álle Gmails komen daar zonder problemen altijd door.

    Dus t probleem op de computer blijft, helaas.




  • Ik heb dit ook, maar met mijn o365 accounts, en ook alleen op mijn mac en niet op mijn iPad of iPhones. Deze meldingen komen alleen voor als ik mijn MacBook wissel naar een ander wifi netwerk, thuis/werk.

    Wanneer ik op 'Sluit' klik wordt er na korte tijd toch verbonden met mijn mail account. Bij mij lijkt het erop dat er geprobeerd wordt om de mail op te halen voordat er een wifi verbinding tot stand is gekomen.
  • Ok, Jemmie;
    Ik heb ontdekt: in Apple mail staat een soort slingertje bij de mailbox -zie foto-, in de linkerkolom als de mail niet opgehaald kan worden. Als ik gewoon GEEN wachtwoord intik, MAAR op dat 'slingertje' druk ....is even later de mail gewoon binnen. Dus dat scheelt een boel.



    Alleen die nare meldingen wil ik vanaf, die toch telkens in beeld komen ......!

    Ik had van Apple een telefoonnummer van Google gehad. Maar dat was afgesloten.

    En ik moet ook opm de haverklap mijn wachtwoord doen voor Apple-id. Ook raar.
    Heb jij daar nog een idee over?




    Dank alvast!

    p.s. ik heb zojuist een bedankje gepost in het forum voor alle Appletips medewerkers!
  • Alleen die nare meldingen wil ik vanaf, die toch telkens in beeld komen ......!

    Daar heb ik ook nog geen optie voor gevonden.

    En ik moet ook opm de haverklap mijn wachtwoord doen voor Apple-id. Ook raar.
    Heb jij daar nog een idee over?


    Wanneer komen deze meldingen? Het lijkt er dan toch op dat uit de sleutelhanger en verkeer wachtwoord wordt ingevuld. Heb je het Apple id wachtwoord ook, kort geleden veranderd?

    En p.s. bedankt voor de waardering.
  • De meldingen over Apple-id komen willekeurig, soms nu 2 x per dag, soms 4 x per dag.

    Ja, k heb t wachtwoord voor Apple ID ook gewijzigd. Maar in de iPhone blijft ie gewoon all-day goed werken daarmee.
    En verder blokkeert er niks, gedurende de dag, ondanks dattie dus af & toe dat ww. weer opnieuw vraagt.

    Raar, hé?

    Wat zou k dan moeten veranderen nu? Het wachtwoord voor Apple ID?
  • Wanner je Sleutelhanger open, en dan zoek naar appleid, dan zie je waarschijnlijk een item 'appleid.apple.com (mail adres)'
    verwijder deze eens en herstart de mac.
  • Als tweede optie:

    Verwijder alle accounts en voeg ze opnieuw toe
    Log eens uit de iCloud en log opnieuw in.
  • November 2020 aangepast
    Beste Moi, , k heb in zowel computer als iPhone in sleutelhanger/wachtwoorden alle Gmail wachtwoorden geheel verwijderd en later weer geïnstalleerd.

    > In de computer blijft het probleem bestaan, dagelijks vragen naar m'n Gmail ww.

    > Op de iPhone-11 is het gelukkig nimmer een probleem geweest; apple-mail werkt daar prima en álle Gmails komen daar zonder problemen altijd door.

    iCloud uit/in-gelogd. Helpt niet.


  • Beste jemmie, ga'k doen. Van Gmail/Google had ik dat reeds eerder gedaan maar niet van die appleid.apple.com

    Thx.
    Je hoort nog van me.

    EN: door de update gisteren naar Big Sur..... heb ik 24uur GEEN GMAIL-wachtwoord-meldingen meer gehad...... Durf het haast niet hardop te zeggen......
    Hopen dat dat zo blijft!!!
  • @jemmie: gedaan wat je zei:
    "Sleutelhanger >appleid > item 'appleid.apple.com >
    verwijder deze eens en herstart de mac."


    Er stonden onder de oude inlogcode in Sleutelhanger 5 verschillende Apple 'adressen'.

    NU staan er veel minder, nadat ik inlogde op een website van Apple: (maar 2!):



    En ook 'appleid.apple.com' is verandert naar 'idmsa.app.com'

    Dat lijkt anders. Misschien is het nu wel opgelost.....


    Verder is alles nu ingelogd met m'n apple account: Account in Apple Music, onder systeemvoorkeuren Apple-id,


    Onderstaande meldingen vroegen ook telkens om het Apple wachtwoord:
    (hopen dat dat nu ook ineens allemaal weg is.....)



    +



    Zegt jou dat nog wat, jemmie?

    Tot zover BEDANKT!
    Telkens stapje verder!👍🏽
    Blij mee!

  • De meldingen over wachtwoorden Google zijn verdwenen, na Big Sur update.

    Ik krijg nog WEL allerlei meldingen van Apple over de sleutelhanger toegang.

    Post ik in een nieuwe vraag.

    DEZE kan gesloten.

    p.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.