USB-C hub voor Macbook Retina 12" Early 2016

Met mijn Macbook heb ik 1 USB-C poort. Nu ben ik al even op zoek naar een hub, splitter of dock, die mij toelaat om die poort uit te breiden en tegelijk toch het opladen van de Macbook toe te laten. Wat ik vind is ofwel een USB-C splitter of hub die mij meerdere USB-C poorten geeft, maar beperkt is tot lage oplaadvermogens (18W of lager), ofwel een splitter of hub die wel tot 60 of zelfs 100 W opladen toelaat maar geen extra USB-C poorten geeft (en ik ben niet geïnteresseerd in een massa USB-A of HDMI poorten). Heeft iemand een goed advies over welke device ik best zou aanschaffen ? (dus bedoeling is om meerdere USB-C poorten te hebben waarvan 1 voor opladen van Macbook en de andere voor vb. bijkomend scherm of externe drive via USB-C)

Alvast bedankt,

Philip

Reacties

  • Ik gebruik op mijn MacBook Pro de CalDigit hub.Dit zijn de specificaties :
    Laad je laptop op (tot 85 watt)

    Ondersteunt twee 4K 60 Hz-displays of één display van maximaal 5K 60 Hz

    Twee Thunderbolt 3-poorten (USB‑C)

    Doorlussen met Thunderbolt-devices mogelijk

    Vijf USB-A 3.0-poorten en twee USB-C-poorten (alleen gegevens, inclusief één USB 3.1 Gen.2- en één USB 3.1 Gen.1-poort)

    UHS-II SD-kaartlezer

    DisplayPort‑videopoort

    3,5 mm-aansluitingen voor microfoon in en audio uit

    Gigabit Ethernet-poort

    Plug-and-play-installatie voor macOS
    Hij is wel niet goedkoop,maar elke euro waard (€ 269,95)
  • @PatGel, bedankt alvast voor de tip. Wat ik niet kan vinden tussen de specificaties, is het vermogen dat beschikbaar is op de bijkomende USB poorten. De hubs die ik tot nu toe heb kunnen vinden (en vergeefs heb kunnen uitproberen) geven maar 7.5 Watt max door op de extra USB poorten, en mijn draagbare ASUS display slikt blijkbaar net te veel (volgens de specs tot 8 Watt). Ik heb al geprobeerd om de ASUS te laten lopen via een USB-A poort (met aparte drivers) op de Apple adapter om van USB-C naar USB-C+USB-A+HDMI te gaan, maar zelfs die adapter levert ook op de USB-A poort onvoldoende vermogen.

    Ik kan het scherm wel gebruiken rechtstreeks op de enige USB-C poort van mijn MacBook, maar dan is de batterij van mijn MacBook op anderhalf uur leeg ...

    Weet jij details over dat vermogen op die CalDigit ?
  • Op mijn Caldigit-ts3-plus-dockingstation is mijn MacBook Pro aangesloten en die wordt constant opgeladen,verder hangt er ook mijn extern scherm ( Samsung LC 34J791WTU-Thunderbolt )aan en een G-DRIVE Thunderbolt 3 4TB externe schijf.Ik heb hierbij geen probleem met benodigd vermogen.Hier nog wat meer specificaties : [15 POORTEN VOOR MEER CONNECTIVITEIT] 2x 40Gb/s Thunderbolt 3 poorten, DisplayPort 1.2, 5x USB-A poorten, 1x USB-C 3.1 Gen 1 (5Gb/s), 1x USB-C 3.1 Gen 2 (10Gb/s alleen data), Gigabit Ethernet, UHS-II SD-kaartlezer (SD 4.0), Optical Audio (S/PDIF), 3.5mm Stereo Audio In/Out. Zowel staande als liggende positie met stevige behuizing van gekarteld aluminium en geïntegreerde koelplaat.
    [VERBETERD OPLAADVERMOGEN VAN 85W NAAR 87W] Oplaadvermogen tot 87W om laptops en alle overige USB randapparatuur op te laden. De tweede Thunderbolt 3 poort heeft een oplaadvermogen van 15W. (*Een firmware update is nodig voor 87W oplaadvermogen)
    [DUAL 4K SCHERMAANSLUITING] Sluit tot 2 externe schermen (4K@60Hz - 4096x2160 30-bit color) aan via DisplayPort en Thunderbolt 3/USB-C poort, OF één 5K scherm (5K@60Hz) via de Thunderbolt 3 poort. (*Adapters van DisplayPort naar HDMI/DVI/VGA moeten een ACTIEVE kabeltype hebben. Passieve kabels werken niet)
    [UHS-II SD 4.0 KAARTLEZER] De nieuwste UHS-II SD-kaartlezer ondersteunt SD/ SDHC/SDXC tot wel 312MB/s. Zet camerabestanden tot wel 3 keer sneller over naar uw computer dan met een UHS-I kaartlezer.
    [GESCHIKT VOOR MAC & WINDOWS] Ideaal voor de 2016+ MacBook Pro, 2017+ iMac Pro op macOS 10.12 of Windows 8/10 computers met een Thunderbolt poort. (Niet compatibel met 2015+ MacBook-Retina met USB-C poort. U kunt voor de MacBook-Retina onze CalDigit USB-C Dock gebruiken)
  • Mijn MacBook Pro is :13-inch, 2019, Two Thunderbolt 3 ports.
Log In of Registreer om te reageren.