X11 links in Catalina..... niet te verwijderen ??

Na installatie van Catalina zit ik nu met twee mapjes en een alias van x11 map in mijn prullenmand...niet te verwijderen.
Nieuwe versie hangt nochtans in mijn bibliotheek in map Security. Kan ik mijn prullenmand nog leegmaken .

Die alias blijkt te verwijzen naar X1 map (leeg) iMac/opt/X11.... wat is hier aan de hand ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2020 aangepast
    X11 (X Windows) opties zijn nog altijd onderdeel van macOS (en elke andere Unix versie). Heb je die zelf in de prullenmand gedumpt?

    De rest van jouw bericht begrijp ik niet!
  • Ik durf te wedden dat TS een schoonmaak programma zoals CleanMyMac gebruikt. Daarvan is bekend dat die vaak meer weghalen dan je lief is.
  • Nee, CleanMyMac gebruik ik niet.
    De installatie van Catalina had enkele maps aangemaakt met spullen die niet meer nodig waren, ook eentje dat meen ik resolved heette. Ik had beide weggegooid in mijn prullenmand. Bij legen prullenmand bleef resolved/security/usr/^X11 echter hangen.
    Nu opgelost: 1) map uit prullemand op bureaublad , dan door naar Bibliotheek 2)Hier wordt tot mijn verbazing de nieuw aangemaakte map gewist. 3) X11update gezocht en upgedate... daardoor werd de map van de verwijzing gevuld met enkele instellingen.


    Hoe kan ik nu proberen of mijn X11 terug werkt ? Bepaalde actie ? Bepaald programma draaien ?
Log In of Registreer om te reageren.