Numbers-bestanden niet meer te gebruiken na update van iPadAir

Mijn Numbers-spreadsheets uit iCloud zijn nog wel te zien op mijn iPad met iOS12.4.8 maar niet meer te bewerken. Ik krijg de melding dat ik Numbers moet updaten. Dat lukt niet in de AppStore, omdat daarvoor een nieuwere iOS nodig is. Zoekend naar een oplossing heb ik de bestanden op de Mac geopend (zonder problemen) en opgeslagen als Numbers09, maar helaas: werkt nog steeds niet op de iPad. Wie weet raad?

Reacties

  • Ik weet niet of je een TimeMachine backup hebt bij je Mac. In dat geval kun je proberen om de oude versies (die nog wel compatible zijn met de iOS 12 versies) terug te zetten op je Mac.
  • @Kor Dank voor de tip. Ik heb TimeMachine en dit geprobeerd, maar helaas: een teruggezet bestand opent automatisch in de nieuwste versie van Numbers (en Pages, waar hetzelfde probleem speelt). Ook via "Aangeschafte apps" een oudere versie opgezocht en teruggezet, maar dat lost het ook niet op. Apple Support kon me niet helpen: beleid is om geen oudere iOS-versies te verstrekken.
    Het probleem speelt met name met gedeelde bestanden; mijn partner heeft een nieuwere versie van de iPad iOS en daar loopt het fout. Ik zal er mee moeten leven tot ik aan een nieuwe iPad toe ben. Het is de eerste keer in vele jaren dat ik heel teleurgesteld ben in Apple. Het automatische updaten van apps heb ik inmiddels op al mijn devices uitgeschakeld...
  • Ik bedoelde eigenlijk de oude versie van het Numbers programma zelf terugzetten met TimeMachine. Dan zijn je Mac en iPad weer bij dezelfde versie van Numbers. Maar dan blijf je het probleem houden dat je partner een nieuwere versie heeft, dus dat is ook geen oplossing helaas.

    Ik ben hier in het verleden ook tegenaan gelopen. Mijn MacBook kon ik niet meer upgraden en mijn Mac wel. Gevolg was dat ik mijn spreadsheets niet meer met mijn MacBook kon openen. Ben toen overgestapt naar LibreOffice. Daar is ook een iPad versie van, genaamd Collabora Office.
Log In of Registreer om te reageren.