Avira blokkeert en real time protection werkt niet meer.

Ik gebruik al enkele maanden Free Avira antivirus. Nu werkt plots de real time bescherming niet meer, knoppen bevroren. Verwijderen en herinstalleren: probleem blijft. Weet iemand de oorzaak?
IMAC Catalina 10.15.6
Dank,
Roger
roger.horemans@skynet.be

Reacties

  • October 2020 aangepast
    Afgezien van het feit of je op een Mac een Antivirus programma moet gebruiken.
    vraag ik me af of je graag veel spam in je mailbox wilt ontvangen.
  • Bedoel je dat een Mac geen antivirus nodig heeft? Dat wordt toch meer en meer in vraag gesteld? Dat van die spam begrijp ik niet.
  • Lees deze pagina eens: https://support.apple.com/nl-nl/guide/security/sec35dd877d0/1/web/1

    Dan zie wat er standaard al in MacOS zit ingebouwd. Het kan best zijn dat Avira het systeem dwars zit en visa versa...
  • Ik heb altijd begrepen dat Apple apparaten van zichzelf al voldoende beschermd zijn.
    En wat betreft de spam......
    Je zet je complete mailadres hier neer. Hoe openbaar wil je het hebben.
  • Tja, er wordt al evenveel reclame gemaakt voor antivirus voor MAC als voor Android met vermelding dat de laatste jaren ook Macs meer gevaar lopen. Niemand lid van TestAankoop?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2020 aangepast
    Als je tegen beter weten in een zgn. virusscanner van derden wil gebruiken op jouw Mac dan moet je dat vooral doen.

    Zoals @Moi eerder al schreef is het niet uitgesloten dat zo'n virusscanner conflicteert met de ingebouwde anti-malware van Apple. Zeker in Catalina die oa. een 'read only' systeem partitie heeft. Die gratis virusdingen bijten daar hun tanden op stuk.

    Je neemt best contact op met de ontwikkelaar van die software.
  • Ok, dank je heren/dames voor jullie advies, besluit genomen: geen extra antivirus meer op mijn Mac.
Log In of Registreer om te reageren.