Hoe bibliotheken van verschillende Macs samenvoegen

August 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste mensen,

Ik gebruik 2 iMacs en een MacBook Pro. Op alledrie de computers bevinden zich bibliotheken van iTunes, iPhoto en iMovie. Hoe kan ik alle iTunes-bibliotheken samenvoegen? En de iPhoto-bibliotheken? En de iMovie-bibliotheken?
Bestaat er vervolgens een mogelijkheid om de bibliotheken op alledrie de computers synchroon te houden?

Hoor graag van jullie!

Hartelijke groet,

Robert-Jan

Reacties

  • "Bestaat er vervolgens een mogelijkheid om de bibliotheken op alledrie de computers synchroon te houden?"

    Verzamel alles op één plek, bv op de schijf van een van je iMacs, of een externe schijf dan wel netwerkschijf (NAS).
    Deel die schijf zodat je er bij kunt vanaf de andere Macs.
    Probeer niet een iTunes/iPhoto biliotheek op méér dan 1 Mac te beheren.
  • Dankjewel Siem en Pieterr, maar... Mijn vraag is nog niet beantwoord!
    In de link die Siem vermeldt, staat beschreven hoe je een mediabibliotheek kunt verplaatsen maar niet hoe je deze kunt samenvoegen met de bibliotheken op andere Macs.
  • Je kunt alle content (muziek e.d.) importeren in je (ene) iTunes bibliotheek die je wilt gebruiken voor het beheren van je content.

    Via 'Add to Library' in het iTunes menu kun je een hele map importeren, inclusief submappen. Bij 'Add to Library' geef je de iTunes map (die je gedeeld hebt) van een van je andere Macs aan.
  • Op meerdere forums kom ik dit tegen. Ik mis een gedegen antwoord waar simpele de gebruikers, zonder te twijfelen, goed mee uit de voeten kunnen. Het is niet zomaar een probleem.
    Even een foutje en weg is je bibliotheek! Waarom geen reacties van de firma Apple (deskundigen)?
    Simpele voorbeeld vraag: wat/hoe is bij Apple de oplossing voor het samenvoegen van verschillende bibliotheken? Meer is echt niet nodig! Ook graag antwoord als het niet kan of als het te ingewikkeld wordt.
    Andere vraag is: wat kun je wel en vooral niet met bijvoorbeeld het programma 'fatscatssoftware.com'?
    Ik ben wel benieuwd of Robert_Jan zijn bibliotheken samen heeft gevoegd of juist niet. Indien dat wel gelukt is hoor ik dat graag. Gelet op het aantal reacties schiet het niet echt op.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2020 aangepast
    @Tobi

    1. De 'firma Apple (deskundigen)' is niet actief op dit forum;
    2. Dit topic is meer dan zes (6) jaar oud;
    3. Wat is 'fatscatssoftware.com'?
    4. Robert_Jan was de laatste keer actief op dit forum in september 2014;
    5. De antwoorden van @Pieterr van zes (6) jaar geleden zijn nog steeds de juiste antwoorden;



  • Oké. Apple zou méér zijn best moeten doen!
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is een discussie die je met Apple moet voeren. Daar kan het forum niet mee helpen.

    Ik sluit dit oude topic. We zijn ondertussen zes (6) macOS/OS X versies verder.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.