De foto's verwijderen van iPhone uit een mapje wat ik ooit op de macbook heb aangemaakt

Normaal gesproken heb ik geen problemen met het verwijderen van foto's van mijn iPhone.
Ik weet hoe het werkt.
Er zijn enkel foto's die na verwijderen steeds weer terug keren.
Ik kan ze niet verwijderen, nog bewerken maar wel versturen/delen!
Ik heb de tips opgevolgd die ik via jullie en google kon vinden maar niets lijkt tot nu toe te werken.

De bron van deze foto's is een album op mijn iPhone dat zich onderaan de normale 'albums' en 'personen en plaatsen' bevindt,
onder het kopje 'van mijn Mac' staan ze in het door mij zo genoemde mapje 'kisten'.
Als ik dat mapje open, kan ik ze allemaal selecteren maar de vuilnisbak blijft grijs. Zie bijgesloten foto.

Ik heb die foto's al van mijn MacBook verwijderd, als ook dat mapje.
Toen ik daarna de iPhone op die computer aansloot en daar foto's opende
en via dat programma mijn iPhone bekeek, waren die foto's niet meer zichtbaar.

Koppel ik de iPhone los en open ik de foto app van apple op mijn iPhone dan staan ze daar nog steeds gewoon.

Overbodigheidshalve: ik deel mijn foto's niet (meer) via iCloud
maar heb een aparte harde schijf waarop ze zijn opgeslagen.

Iemand tips hoe ik ze wel van mijn telefoon krijg?

Al vast dank!
Roel

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat zijn hoogstwaarschijnlijk foto's die ooit eens met iTunes gesynchroniseerd zijn. Die zal je op dezelfde manier moeten verwijderen, met iTunes dus.
  • Hm...Ik synchroniseer al lang niet meer via iTunes en die foto's zijn van begin dit jaar!
  • Ben ik ze dan enkel kwijt door mijn iPhone via de fabrieksinstellingen een nieuw begin te geven?
  • timoshatimosha    Moderator
    Op de Mac de map met gesynchroniseerde foto's leegmaken en de iPhone opnieuw synchroniseren met iTunes (of Finder).
  • Gelukt! Wist eerlijk gezegd niet de map met gesynchroniseerde foto's te vinden (heb je een tip?) maar via synchroniseren met iTunes en de juiste voorkeursinstellingen voor foto is het nu gelukt.
    Synchroniseren via Finder heb ik nooit gedaan...is daar een goede uitleg voor beschikbaar ergens op appletips?
  • timoshatimosha    Moderator
    Als er nog een iTunes op jouw Mac staat kan je niet synchroniseren met Finder. In macOS Catalina is iTunes verdwenen en heeft Finder de synchronisatie en backup functies overgenomen.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT210200
Log In of Registreer om te reageren.