Wifi op iphone 8 werkt niet meer

hallo, op een van onze iPhones 8, versie 14.0.1, kan ik opeens geen wifi meer inschakelen. Vorige week is het toestel nog met wifi gebruikt maar nu werkt het niet meer. De knop blijft grijs wat ik ook probeer. Netwerkinstellingen, het toestel uitzetten en weer inschakelen en de andere mogelijkheden die in de tips vermeldt worden heb ik geprobeerd. Een optie nml. door het aansluiten op een mac en dan via itunes, idevice gebruiken nog niet maar ik zou ook niet weten waar en hoe ik dat kan doen. Volgens mij heb ik itunes niet meer op mijn macbook staan, ik kan het in ieder geval niet vinden. Wie kan mij helpen? bvd Jos

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2020 aangepast
    Kijk eens na of je Bluetooth nog kan inschakelen. WiFi en Bluetooth gebruiken dezelfde radiochip. Als BT ook niet werkt mag je uitgaan van een hardware probleem. Probeer ook eens een harde reset van de iPhone.

    https://www.icreatemagazine.nl/workshop/itip-iphone-8-resetten/

    iTunes (voor de iPhone/iPad) is vervangen door Finder.
  • Hallo Timosha, ik heb dit geprobeerd maar ook dit helpt niet. Kort op de volumeknoppen en daarna op de uitknop to het apple logo verschijnt maar dan krijg ik eigenlijk direct het startscherm in beeld en moet ik de inlogcode invoeren. Wifi en bT werken beide niet maar trekt wel de accu steeds leeg omdat het toestel blijft zoeken. Is er iets dat kapot is of kan ik zelf iets vervangen? Bedankt in ieder geval.
  • timoshatimosha    Moderator
    De WiFi/Bluetooth radiochip kan je niet zelf vervangen.
Log In of Registreer om te reageren.