iPhone 6S volume beltoon & gesprekken te zwak

Bij het bellen met men iPhone 6S is het volume van het telefoongesprek, als ook de beltoon als ik gebeld word, erg zwak en dus slecht verstaanbaar ondanks dat de volume regeling op max staat. Schakel ik over naar speaker is het volume wel ok. Zou dit duiden op een hardware probleem of is er toch nog ergens een setting hiervoor die ik over het hoofd zie?

Reacties

  • Kijk eens naar het gleufje in het midden boven op je scherm. Deze hoort “zwart” te zijn. Elke andere kleur duit op verstopping en beïnvloed je geluid.
  • Had ik l nagekeken, en dat ziet er idd zwart uit,en volgens mij zit daar geen stof of ander vuil in.
  • Afspraak maken bij een Apple Store (via website of support app) en dan een audio test laten doen.

    Hoe oud is je telefoon? Want als je de iPhone niet bij Apple hebt gekocht én ouder is dan een jaar zul je terug moeten naar je verkooppunt voor eventuele garantie.
  • Het betreft een type,6S van 2015, dus denk ik niet dat er nog sprake is van garantie volgens mij. Naast dit probleem denk ik ook dat de batterij stilaan zijn beste tijd heeft gehad. Het toestel is aangekocht bij een Apple authorized reseller. Mocht ik dit geluid probleem willen laten nakijken en eventueel willen laten herstellen kan ik hiervoor best naar de Apple store of kan ook een reseller dit probleem verhelpen en de batterij vervangen?
  • Je kan een afspraak maken bij Apple. Test is gratis. Mocht het idd de unit boven zijn dan moet er een nieuw scherm in.
  • October 2020 aangepast
    Amai een nieuw scheren daarvoor? Zeker tamelijke kostelijk? Kun je ook een kostenraming vragen en wat is de kost daarvan, als je dan beslist het niet te laten herstellen? Voor de batterij van een 6S zag ik 55€, weet u soms of dit enkel de prijs voor de batterij is of de totaalprijs?
    Een afspraak maken bij Apple, bedoelt u dan in de,Apple store bijvoorbeeld in Brussel ( ik ben woonachtig in België vandaar)?
  • Apple werkt op afspraakbasis. Ze kunnen in de winkel meteen vertellen wat een scherm kost. Je kan dit ook vinden op de site van Apple. Zoek op Apple iPhone service prijzen.

    De prijs van €54,99 is een totaalprijs incl batterij en arbeid.
Log In of Registreer om te reageren.