Imac en MacBook continu op 100% CPU

Vanochtend bleef de cpu op 100% staan , wel zal ik de update klaar staan van Catalina 10.15.7
deze geïnstalleerd geen verbetering
na Reset PRAM/NVRAM – Restart your Mac. After it is turned on, as soon as you hear the startup chime, press Option, Command, P, and R keys together and hold them until the Mac restarts again.
is de cpu waarde weer normaal

meer mensen hier last van ??

Reacties

  • Nog niet opgevallen, zal het eens in de gaten houden.
  • Inderdaad nu ook al een keer gehad, en leek te komen door safari.
    nadat de mac was herstart nog geen problemen meer gehad
  • Mijn iMac een halve dag niet kunnen gebruiken. In activiteitenweergave nam "accountsd" 99% van de processor in beslag. Herstarten, wifi uit/aan, uitloggen van iCloud drive, niets hielp. iMac in sluimerstand gezet en toen ik na een uur terugkwam was het probleem zomaar weg. Er zijn veel Catalina 10.15.7 gebruikers die hier last van hebben.
  • Klopt, mijn echtgenote idem..... gaat gelukkig zelf weg maar geeft wel een slepende mac..
  • Bij mij op mijn MacBook Pro is het opgelost door System Management Controller (SMC) te herstellen.
  • accountsd probleem terug! Appletips om hoog CPU gebruik op te lossen gevolgd, geforceerd herstarten en herstel SMC hielpen niet. PRAM en NVRAM resetten en probleem is (voorlopig?) weer weg.
    Apple, doe iets!
  • Hier op mijn MacBook Pro nog alles in orde na 1 week via SMC herstel.
  • Bedankt, hier ook op Macbook air geprobeerd, lijkt al enkele uren ok. Valt best op hoeveel manieren er zijn om SMC te herstellen...
Log In of Registreer om te reageren.