Sinds de laatste update iOS 14 geen CarPlay koppeling meer.

Ik heb een iPhone 11 en kan sinds de laatste update naar iOS 14 geen CarPlay contact meer maken in de auto. Ligt dit aan een bug in de software? Kan ik mijn iPhone 11 weer terugzetten naar de vorige iOS versie?

Reacties

  • Je bent niet de enige. In dit artikel worden wat oplossingen aangedragen: https://drfone.wondershare.com/ios-14/ios-carplay-not-work.html

    Kijk vooral even bij de settings van Siri. Lees op verschillende sites dat deze vanzelf is uitgezet.
  • Siri staat aan. Is er geen Hollandse uitleg om het probleem te verhelpen? Update misschien of terugzetten naar ios13?
  • timoshatimosha    Moderator
    Om terug te gaan naar iOS 13 lees het onderstaande artikel:

    https://www.appletips.nl/ios-14-downgraden/
  • Wordt er nog aan dit probleem gewerkt zodat CarPlay onder ios14 ook gaat werken?
  • September 2020 aangepast
    Waarom kan er geen duidelijke uitleg gegeven worden hoe je downgrade naar ios13? Er staat “ download hier de ipsw versie” Hoe dan?
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2020 aangepast
    Duidelijker kan niet! Klik op de tekst "download hier". Het downloaden van het ipsw image is stap 1. Op stap 1 volgt stap 2. Op stap 2 volgt stap 3 enz...
  • Je snapt het niet. Waar kan ik het vinden in Finder . We zijn niet allemaal computerdeskundigen. Ik kan niets vinden in Finder waar ik kan downloaden. Duidelijker kan ik niet zijn.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2020 aangepast
    Voor de goed orde. Downgraden naar iOS 13.7 is niet meer mogelijk:


  • Ik heb iOS 14.0.1 gedownload en nog werkt CarPlay niet. Wat is dit toch voor een waardeloos iets. Koop ik daar dure apple spullen voor? Je mag toch wel iets meer van Apple verwachten, maar nu laten ze klanten toch wel in de kou staan. En leuk dat ze er snel voor gezorgd hebben dat je niet kan downgraden naar 13.7.
  • Ik snap je frustratie met betrekking tot dit issue, er zijn niet heel veel mensen die dit probleem hebben dus om meteen te roepen dat ze klanten in de kou laten staan is in mijn opinie niet helemaal waar. Er zijn meer klanten waar het wel werkt dan dat het niet werkt.

    On Topic:
    1. Misschien ligt het niet aan iOS 14, maar aan de unit in je auto. Heb je dat al uitgezocht? Soms is daar een nieuwe update voor nodig (niet altijd)
    2. Zorg dat je data ergens in de (een) cloud staat en herstel je iPhone via de computer. Zet dan geen backup terug, want mss zit de "fout" ergens in de instellingen
    3. Bel Apple Support op 0800-0201581, misschien hebben zij nog tips.
  • Het heeft altijd feilloos gewerkt en sinds ios14 niet meer. Ik hoor en lees heel veel klachten over IOS 14. Dus nu zal het ineens aan mij of de auto liggen?
  • En wat heb ik aan die nieuwe rommel die er nu allemaal mogelijk is met je IPhone? Ik heb mijn telefoon om te bellen en om veilig te rijden in de auto, wat nu beperkt wordt door Apple. Ik raad dan ook een ieder af, die zijn telefoon niet heeft om mee te spelen, om een update naar IOS 14 te doen.
  • Wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen?
    Heb je al eens, in de instellingen van je iPhone je auto “vergeten” en opnieuw proberen koppelen?
  • Ik heb van alles al geprobeerd. Ben nu met Apple support bezig en zij komen er tot nu ook niet uit. Wordt nu doorgeschakeld naar hogere lagen binnen Apple support.
  • MoiMoi
    September 2020 aangepast
    Ik zou toch ook even naar de dealer gaan. Kijk of het daar in een andere auto wel werkt. Vergelijk dan de versie nummer van de CarPlay radio’s.

    Mss ander kabeltje proberen?

    Herstel van de iPhone zonder backup.
Log In of Registreer om te reageren.