Nieuwe map wordt automatisch in de root aangemaakt

Ik heb zonder dat ik het in de gaten had een instelling veranderd waardoor nieuwe mappen automatisch in de root worden aangemaakt ipv de (sub)folder waarin ik sta. Het zal vast een simpele instelling zijn je zo kunt aanpassen, maar ik kan deze nergens vinden.
Wie heeft voor mij de oplossing?
Alvast bedankt.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je een voorbeeld geven? Screenshot, met wat je bedoeld root? is dit 1 bovenliggende map? Gebruikersniveau of computer toplevel niveau?
  • Ik wil in Finder een nieuwe map met de naam "nieuwe folder" onder bv de folder "c:/Documenten/subfolder" aanmaken waardoor je krijgt "c:/Documenten/subfolder/nieuwe folder".
    Echter in mijn geval wordt dan aangemaakt: "c:/nieuwe folder".
    Hierdoor moet ik iedere keer deze nieuwe folder naar de juiste subfolder slepen.
    Ik hoop dat het zo duidelijk is.
    Heb er ondertussen al mee leren leven zoals je ziet, maar zou handiger zijn om het op te lossen ;-)
  • timoshatimosha    Moderator
    c:/Documenten/subfolder
    c:/Documenten/subfolder/nieuwe folder
    c:/nieuwe folder


    Dit zijn Windows padnamen. In macOS/OS X (en andere Unix systemen) bestaat er geen root c:/. Drive letters bestaan niet in macOS/OS X.

  • September 2020 aangepast
    Heb hierover met Apple Support contact gehad.
    De uitleg die ik kreeg is dat het afhangt van de weergave die je gebruikt.
    In de lijst weergave dien je in de folder te staan waarin je een nieuwe folder wilt aanmaken.
    In het bovengenoemde vb betekent dit dat je in "Documenten" doorklikt op "subfolder" zodat deze bovenin wordt aangegeven. Als je nu nieuwe map aanmaakt dan wordt deze daarin aangemaakt.
    Dus een folder selecteren in deze weergave wordt niet als zodanig herkent dat je daarin dan een subfolder wilt aanmaken (dit was eigenlijk wat ik probeerde te doen).
    In de kolommen weergave gaat dit eigenlijk automatisch goed want daarin kan je de subfolder selecteren waarin je een nieuwe map wilt maken. Echter ik gebruik deze weergave bijna nooit, maar ga dit nu wel vaker doen.
Log In of Registreer om te reageren.