Fotobibliotheek openen op twee verschillende macbooks?

Van de week is er een 2e mac in het gezin gekomen. Nu heb ik mijn foto bibliotheek via een AirPort Extreme op een externe harde schijf gekopieerd. Dit alles met het idee zodat ik de bibliotheek vanaf beide MacBooks zou kunnen openen. Maar helaas krijg ik foutmeldingen bij het openen.

Nu heb ik al gevonden dat dit te maken heeft met de rechten van de bibliotheek, maar kan iemand me uitleggen hoe ik dit werkend krijg?

Reacties

  • De foto bibliotheek is niet ontworpen om deze niet lokaal op je mac te hebben. Heeft inderdaad met rechten te maken.
    Je kan beter iCloud aanzetten dan en op beide Mac's hetzelfde Apple ID gebruiken om ze synchroon te houden.
  • Alleen is mijn bibliotheek in de loop van de jaren zo groot geworden dat ik het niet ga redden met de gratis 5gb van Apple. Dus ik hoopte eigenlijk dat er een andere oplossing zou zijn.

    Leek zo mooi. De bibliotheek op een harde schijf in het netwerk en dan vanaf een van de MacBooks benaderen.
  • Voor €0,99 heb je al 50gb...kost je een paar biertjes per jaar!
  • Maar buiten de paar biertjes per jaar is er geen oplossing?? Anders ga ik m'n statie geld maar eens innen bij de supermarkt.
  • Alleen je foto’s als losse foto’s opslaan. Maar via de foto bibliotheek is er geen oplossing...
Log In of Registreer om te reageren.