WiFi schakelt uit bij sluiten MBP met OS X 10.9.2

March 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een MacBook Pro met os x 10.9.2, als ik de klep sluit schakelt mijn WiFi uit.
Voor 10.9 kon gewoon mijn MacBook sluiten en kreeg ik toch een melding als er mail of een agenda pop up was.
Hebben meer mensen dit probleem en is er een oplossing voor?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zal je in System Preferences -> Energy Saver "Wake for network access" moeten aanzetten.
  • @timosha Deze staat al aangevinkt maar hij blijft de WiFi uitschakelen als ik de klep sluit. Is er misschien een bug is 10.9.2 bekend?
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2014 aangepast
    Ik kan op het Mac Development Forum niets vinden over een dergelijke bug.

    EDIT:
    Ik heb op het Mac Development Forum één bericht gevonden met de melding dat Wake-On-Lan (WOL) niet meer werkt over het WAN sinds OS X 10.9.2. Wel over het LAN. Helaas een bericht zonder reacties.
  • @timosha Dat zou wel vervelend zijn, ik heb ook even op Google gekeken maar kan er ook niets over vinden
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb hier een development MacBook Pro die op OS X 10.9.3 Mavericks (Developer Seed 2 - 13D17) draait. Ik zal later eens kijken of ik dat probleem kan reproduceren.
  • Ook ik heb recentelijk dit probleem (is erg lastig).
  • @Wouter ik ben blijkbaar toch niet de enige met dit probleem. (dit dacht ik omdat er op Google niets over te vinden is)
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb het topic op het Mac Development Forum een schopje gegeven met de vraag of het een bug is of een feature.
  • @timosha Dankje, ik ben benieuwd naar de reacties
Log In of Registreer om te reageren.